آبیاری نوین مزرعه و باغ بومی سازی شده است

0

به گزارش نگار مهر، فریبرز عباسی بعدازظهر سه شنبه در جلسه آبیاری تحت فشار سازمان جهاد مازندران اظهار کرد: سامانه‌های نوین آبیاری یک تکنولوژی جدید است که استفاده از آن سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش در برخی کشورهای پیشرفته در حال توسعه روزافزون است.

وی بیان کرد: با این روش می‌توان برای مزرعه و باغ، برنامه ریزی آبیاری داشت چراکه یک تکنولوژی به‌روز است و چند سالی است توسط شرکت‌های دانش بنیان کشورمان بومی سازی شد.

عباسی خاطرنشان کرد: این طرح در برخی استان‌ها به صورت پایلوت انجام شد و اثرات اجرای آن را شاهد بو چراکه سبب افزایش عملکرد می‌شود و استان مازندران هم می‌تواند یکی از استان‌هایی باشد که توسعه این روش را مورد توجه قرار دهد.

اعتبارات آبیاری تحت فشار برگشت نخورد

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار اظهار کرد: اجازه نمی‌دهم حتی یک ریال از اعتبارات تملک دارایی بویژه آبیاری تحت فشار برگشت بخورد.

وی خاطرنشان کرد: تحت هر شرایطی باید اعتبارات اختصاص داده شده به بخش کشاورزی استان جذب شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: نباید هیچ عاملی، محدودکننده جذب اعتبارات و عدم اجرای طرح‌های حوزه زیربنایی بخش کشاورزی باشد.

مؤمنی ادامه داد: مأموریت داریم در حوزه کشاورزی تحول به وجود آوریم و این مأموریت را در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی استان انجام خواهیم داد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.