آغاز به کار ششمین جشنواره تخصصی خرما در شیراز

0

به گزارش گزاری مهر، مجتبی دهقان پور از آغاز به کار ششمین و جشنواره تخصصی و صنایع وابسته در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از روز امروز چهارشنبه چهارم آغاز به کار کرده و تا شنبه هفتم بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدید کنندگان است.

رئیس سازمان جهاد استان فارس افزود: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس پربا و به عرضه محصولات تولیدی، فرآوری شده و صنایع وابسته خرما اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ششمین نمایشگاه تخصصی خرمای شیراز در مساحتی بالغ بر سه هزار مترمربع برگزار شد، است اظهار کرد: بیش از ۵۰ شرکت و مؤسسه داخلی از ۹ استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

دهقان پور با اشاره به اینکه غرفه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سالن سرو این نمایشگاه مستقر است، بیان کرد: مسؤولان و کارشناسان مدیریت باغبانی، حفظ نباتات و صنایع تبدیلی و غذایی این سازمان آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به علاقه مندان هستند.

وی سطح زیرکشت نخلستان‌های استان فارس را ۳۶ هزار و ۶۷۶ هکتار عنوان کرد و افزود: در سال جاری با تولید ۳۳۱ هزار و ۵۰۰ تن خرما رتبه اول کشور را کسب کر و از لحاظ سطح زیرکشت نیز حائز رتبه دوم کشور هستیم.

این مقام مسؤول، ارقام مهم خرما در استان فارس را زاهدی، کبکاب، شاهانی و ارقام تجاری در حال توسعه را پیارم و مجول عنوان کرد و گفت: محصول خرمای استان فارس در شهرستان‌های قیروکارزین، جهرم، کازرون، فراشبند، مهر، اوز، لارستان، لامرد، خفر، داراب و فسا تولید می‌شود.

دهقان پور با بیان اینکه خرما یکی از محصولات ی با ارزش افزوده بسیار بالا و از منابع مهم ارز آوری کشور به شمار می‌آید، افزود: ارقام مهم خرما که علاوه بر تأمین نیاز بازار مصرف استان به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ویژه استان فارس در تولید محصول خرما یکی از اصلی ترین دلایل برپایی مستمر نمایشگاه تخصصی این محصول است، بیان کرد: آشنایی با پتانسیل‌های بازار و موقعیت‌های جدید، ایجاد فرصت‌های مناسب برای کسب و کارهای کوچک، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله مزایای برگزاری این نمایشگاه‌ها است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.