احداث ۷۰ هکتار باغ دیم در مزارع شهرستان اردل

0

حسین برزگر در گفتگو با نگار مهر، درخصوص مهم‌ترین اقدامات و عملکرد دولت درخصوص در شهرستان اردل در سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۲، اظهار کرد: اجرا و شروع به کار طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی ی ده‌کهنه رویگر و انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ۳۵۰ هکتار ازجمله این طرح‌ها است، این پروژه پس از حدود هشت سال توقف به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به انجام عملیات لایروبی و بازسازی سربند کانال‌های کشاورزی در کل شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، افزود: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح ۸۵ هکتار در شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان طی یک سال گذشته انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عملیات اجرایی خط انتقال آب به اراضی کشاورزی روستاهای ۱۲ امام و سرچاه در ۶۰۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ تومان و لایروبی و مرمت کانال‌های کشاورزی و احداث جاده‌های دسترسی به مزارع کشاورزی در کل شهرستان اردل با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

برزگر با بیان اینکه اجرای طرح آبرسانی به مجتمع دامداری دانک صالحی‌ها در حاشیه شهر اردل به طول ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شده است، عنوان کرد: در یک سال گذشته سعی شد تا در خصوص لایروبی ‌ها اقدام شود و لایروبی هشت حلقه قنات به طول ۴ کیلومتر با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این دست اقدامات بود که در شهرستان اردل صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: احداث ۷۰ هکتار باغ به صورت در مزارع شهر اردل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، احداث باغ ۱۵ هکتاری انجیر در روستاهای گوزلک با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان، احداث و راه‌اندازی سه واحد در ۱.
۲ هکتار با اعطای تسهیلات ۶ میلیارد تومانی و احداث و راه‌اندازی دو واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای با اعطای تسهیلات بالغ بر ۳ میلیارد تومان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم طی یک سال گذشته در شهرستان اردل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری درخصوص جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های کشاورزی شهرستان اردل، اضافه کرد: در همین راستا جلسات متعدد تشکیل و پیگیری‌های مستمر درخصوص اخذ مجوز برای گلخانه چنارک اردل و دامداری‌های پیش‌بنده اردل و شهر کاج با کمک شورای این دو شهر انجام شد، همچنین برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه طرح‌های کشاورزی دشت اردل، شهر کاج، کوران آباد، آلیکوه، کریم‌آباد، تلخاب، میانکوه و سرمورتالیرابی برنامه‌ریزی شد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.