ارقام جدید کیوی گیلان سلامت محور و اقتصادی است

0

به گزارش نگار مهر، محمود قاسم نژاد پیش از ظهر شنبه در آئین رونمایی از ارقام جدید کیوی در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: کیوی محصول استراتژیک و ارز آور گیلان است.

وی با تاکید بر فرصت سازی برای آینده صنعت کیوی افزود: تقاضا برای مصرف کیوی در جامعه نشان دهنده افزایش اطلاعات مردم از این با ارزش است.

استاد گروه باغبانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه آینده کیوی در گیلان و ایران روشن است، گفت: کیوی فقط در ۱۰ کشور قابلیت کشت و تولید ی دارد و ایران جزو ۵ کشور برتر تولید کیوی در جهان است.

قاسم نژاد با بیان اینکه تغییر اقلیم موضوع جهانی است، اضافه کرد: تغییر اقلیم سبب شده تا کشورهای جهان به سمت ثبت ارقام جدید کیوی روی بیاورند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط گیری با منابع علمی دنیا افزود: ارقام جدید کیوی گیلان بر گرفته از یافته‌های تیم تحقیقاتی متخصصین داخلی و داشته‌های علمی و دانش بنیان نیوزلند ثبت شده است.

استاد گروه باغبانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه ارقام جدید پرمحصول و اقتصادی است، گفت: ارقام جدید کیوی بیش از ۷۹ درصد شکوفه‌های آن تبدیل به میوه می‌شود و در زمستان‌های گرم قابلیت بهره وری دارد.

قاسم نژاد با بیان اینکه ارقام جدید کیوی سلامت محور است، اضافه کرد: در کنار نگاه اقتصادی به مقوله سلامت و ارزش غذایی در ارقام جدید کیوی توجه شده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.