استفاده از فلاورباکس در بازسازی فضاهای اداری

0

در دنیای امروزه، فناوری‌های نوین و ایده‌های جذابی برای بهبود محیط کار و افزایش بهره‌وری در فضاهای اداری مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از این فناوری‌ها که در سال‌های اخیر به شهرت و تجارب موفقیت‌آمیز در محیط‌های اداری دست یافته است، فلاورباکس است. در این مقاله به بررسی استفاده از فلاورباکس در بازسازی فضاهای اداری می‌پردازیم و نقش آن در بهبود محیط کار را بررسی می‌کنیم.

image 29 jpeg

فلاورباکس، ایده جذاب در بازسازی اداری

بازسازی محیط کار و استفاده از فلاورباکس در فضاهای اداری سبب بهبود روحیه کارکنان و افزایش بهره روی آنان خواهد شد. فلاورباکس یک فناوری نوین است که به کمک آن می‌توان فضایی سبز و زنده را در داخل ساختمان‌ها ایجاد کرد.

فلاورباکس را می‌توان به سبک‌های مختلف طراحی و اجرا نمود؛ از طرح‌های ساده تا ایده‌های پیچیده. اجرای برخی ایده‌های فلاورباکس در محیط‌های اداری نیاز تامین نور مورد نیاز گیاهان و سیستم آبیاری مناسب دارد. اگر فلاورباکس در معرض نور طبیعی نباشد باید نور مورد نیاز گیاهان را با استفاده از لامپ‌های مخصوص رشد گیاه تامین نمود.

توصیه می‌شود اگر تصمیم دارید ساختمان اداری خود را بازسازی کنید و یک دکوراسیون زیبا داشته باشید که در آن از فلاورباکس استفاده شده است، از شرکت هایی که تجربه کافی در بازسازی فضاهای اداری دارند، مشورت بگیرید. از بین شرکت های مطرح در این زمینه، شرکت بازسازی ابنیه طراحان نصر با توجه به همکاری با سازمان های معتبری نظیر دیجی‌کالا، بانک مسکن، تامین اجتماعی، شرکت بهشهر، شرکت زیرساخت و… می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ایده های فلاورباکس در ساختمان اداری

۱- فلاورباکس دیواری: فلاورباکسرا می‌توان در بخشی از دیوار محیط اداری اجرا نمود. در این حالت برای آبیاری به موقع و یکنواخت، بهتر است سیستم آبیاری توکار تعبیه شود تا آبیاری گیاهانی که در بالاترین قسمت قرار دارند به خوبی انجام شود.

۲- فلاورباکس به عنوان پارتیشن: می‌توان از فلاورباکس به عنوان پارتیشن و جداکننده فضاهای کاری استفاده تمود. این ایده محبوب را می‌توان در ارتفاع‌های مختلف طراحی و اجرا نمود.

۳- فلاورباکس در راه پله: از آنجایی که راه‌پله‌ها معمولا دارای رنگ‌های خنثی هستند، برای افزودن جذابیت به در این فضا می‌توان از فلاورباکس‌های مناسب در پاگردهای راه‌پله استفاده نمود. به عنوان مثال، گیاه اگلونما، یک گیاه زیبا و مناسب برای فلاورباکس است. این سبک به خوبی در لابی ساختمان ادرای نیز قابل اجرا است.

۴- فلاورباکس در پنجره: طبیعت را به آن سوی پنجره خود تبعید نکنید. استفاده از فلاورباکس در پنجره می تواند نمای محیط کار شما را با فضای سبز قاب بگیرد.

۵- فلاورباکس در میز: از نظر بصری میز کار را جذاب‌تر می‌کند و همیشه مقابل دید افراد می‌باشد.

image 31 jpeg

چرا در بازسازی اداری از فلاورباکس استفاده کنیم؟

گیاهان کاشته شده در فلاور باکس می‌توانند به بهبود کیفیت هوا و کاهش سطح استرس کمک کنند و آرامش را به هر فضایی، حتی دفتر کار به ارمغان بیاورند. چند دلیل وجود دارد که چرا باید گیاهان را در هنگام بازسازی فضای اداری استفاده کنید:

۱- فیلتر هوا: بیشتر گیاهانی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، گیاهان تصفیه کننده هوا هستند که به تولید اکسیژن و از بین بردن سموم در فضای کاری شما کمک می کند.

۲- افزایش شادابی کارمندان: گیاهان فضا را زنده‌تر می‌کنند، در نتیجه می‌توانند تاثیر بسیار خوبی در روحیه افرادی در یک محیط اداری مشغول به کار هستند خواهد گذاشت.

۳- تامین رطوبت هوا: گیاهان آپارتمانی تقریبا ۹۷ درصد از آبی را که جذب می‌کنند را آزاد می‌کنند در نتیجه رطوبت محیط افزایش خواهد یافت.

۴- افزایش بهره وری: از آنجایی که گیاهان خلق و خوی شما را بهبود می بخشند، بهره وری شما را نیز افزایش می‌دهند که باعث می شود بهتر و موثرتر کار کنید.

معرفی گیاهان مناسب فضاهای اداری

گیاه سانسوریا: اولین گیاه مناسب برای کاشت در فلاورباکس، گیاه سانسوریا است. یکی از محبوب ترین گیاهان تصفیه کننده هوا و کم زحمت جهت نگهداری است و نگهداری از آن به قدری آسان است که تا زمان بازنشستگی حتی اگر گاهی یک ماه آبیاری آن را فراموش کنید، همچنان رشد می‌کند. این گیاه در نور کم نیز می‌تواند زنده بماند، با این حال، نور غیر مستقیم خورشید یا نور متوسط را ترجیح می‌دهد. به‌علاوه، فقط زمانی آن را آبیاری کنید که خاک آن خشک شود.

بامبو: گیاه مناسب فلاور باکس و جهت ایجاد دیوار در محیط کار می‌باشد. بامبو به عنوان نمادی از شانس در نظر گرفته می‌شود و دقیقاً همان چیزی است که در محل کار به آن نیاز دارید. نگهداری آن به کار زیادی، نیاز ندارد. فقط آن را در محلی که نور متوسط یا غیرمستقیم خورشید دریافت می‌کند قرار دهید و زمانی که خاک آن خشک شد، آن را آبیاری کنید.

پتوس: دلیلی که پوتوس محبوب را تقریباً در همه جا می بینید، از مراکز خرید گرفته تا مطب پزشکان تا اتاق نشیمن دوست شما، این است که می‌تواند در شرایط محیطی مختلف رشد کند. پتوس در نور غیرمستقیم تا متوسط روشن بهترین عملکرد را دارد، اما می‌تواند نور کم را تحمل کند،. در طول هفته ۱ بار یا ۲ بار زمانی که خاک خشک شده باشد نیاز به آبیاری دارد.

گیاه ZZ یا زامفولیا: گیاه زامفولیا را به عنوان گیاه اداری برای افراد پرمشغله پیشنهاد می‌کنند. آن‌ها نور متوسط تا روشن را ترجیح می‌دهند، اما می‌توانند در محیطی با نور کم نیز رشد کنند. آن‌ها همچنین به آب کمی نیاز دارند. آن‌ها در واقع می‌توانند روزها بدون آب زنده بمانند، بنابراین لازم نیست همیشه نگران آبیاری باشید.

فیکوس: نگهداری از فیکوسبسیار ساده است. نور غیرمستقیم و برنامه آبیاری منظم را ترجیح می‌دهد. همچنین می‌تواند تا ۳ متر رشد کند، بنابراین برای دفاتر با سقف‌های بلند با نور کافی خورشید، بهترین گزینه است.

اسپاتی فیلوم یا لیلی صلح: یک گیاه کوچک تصفیه کننده هوا است که برای میز اداری عالی است. مناطق سایه را ترجیح می‌دهد، با این حال، نور کم می‌تواند از شکوفایی این گیاه جلوگیری کند. به علاوه، همیشه خاک را کمی مرطوب نگه دارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.