اشتغال۲۳۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی

0

به گزارش نگار مهر، جواد کرمی عصر سه شنبه در آئین افتتاح چهاردهمین بین المللی صنایع و ماشین آلات در ارومیه، افزود: با توسعه تکنولوژی‌های جدید، کشاورزی باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کند چرا که با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم نیازهای جامعه را پاسخ دهیم و وارد رقابت با سایر کشورهایی شویم که در این زمینه از دانش و علم روز استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از فن آوری های روز موجب افزایش بهره وری خواهد شد و در این راستا ریل گذاری خوبی انجام شده است.

کرمی گفت: راه اندازی نهضت ‌ای، تغییر الگوی کشت و کاهش کشت محصولات آب بر از جمله محورهایی است که در بخش کشاورزی استان روی آن برنامه ریزی های بسیاری انجام شده و در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور ی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بحث تحقیقات کشاورزی هم نوآوری‌های بسیاری در این راستا انجام شده است و سعی می‌شود در مسیری که منجر به بهره وری در تولید شود، حرکت کنیم.

وی با اشاره به رفع معضل سیب ی کنار جاده‌ای در استان آذربایجان غربی و تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مدیریت این موضوع، بیان کرد: این موضوع مدیریت شد و امسال شرایط خوبی در این زمینه برای کشاورزان فراهم شده است و رضایت باغداران را فراهم کرده‌ایم.

کرمی با بیان اینکه در زمینه دیپلماسی اقتصادی نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است، گفت: سعی می‌شود با توسعه محصولات کشاورزی، شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی در ابعاد مختلف باشیم.

وی بیان کرد: چندین واحد سورت و بسته بندی در این استان فعال شده است تا ضمن اشتغال افراد بومی محصولات با کیفیت بالا سورت و به کشورهای همسایه صادر شوند.

کرمی با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: ما توانستیم تفکر بسیجی را بین فعالان اقتصادی و مدیران تقویت کنیم و تیم دولت در این استان با این تفکر تلاش کرده است تا مشکلات موجود را رفع کند.

وی اظهار کرد: در بخش اعطای تسهیلات بیشترین تسهیلات در تبصره ۱۸ به حوزه جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است که بیانگر اهمیت این بخش در استان است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها، روش‌های نوین آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، کشاورزی دانش بنیان و نوآور، ابزار ملی برای حفظ آب، خاک، حیات و محیط زیست از امروز لغایت ۳ آذرماه به مدت چهار روز درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه آغاز به کار کرد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.