افتتاح ۱۶۳ طرح و پروژه جهاد کشاورزی در استان سمنان

0

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با نگار مهر، ضمن بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از ۱۶۳ طرح حوزه جهاد در استان سمنان هستیم، ابراز کرد: ۱۴۲ طرح در این بین عمرانی است و به بهبود عملکرد ما در بخش دامداری و کشاورزی و ‌ها و … کمک خواهد کرد.

وی از بهره برداری ۲۱ طرح ی در استان سمنان طی دهه فجر خبر داد و افزود: مجموع اعتبار طرح‌های عمرانی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان سمنان سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با افتتاح طرح‌های عمرانی حوزه جهاد کشاورزی استان در دهه فجر برای ۱۳۹ نفر به صورت مستقیم و ۲۲۲ نفر به صورت غیرمستقیم کار ایجاد می‌شود.

قاسمی ابراز کرد: با توجه به اهمیت مقوله آب و استمرار خشکسالی در استان سمنان طبیعتاً بخش مهمی از پروژه‌های عمرانی بر آب تمرکز دارد لذا توسعه سامانه‌های آبیاری و احیا و مرمت قنوات و کانال‌های آبیاری، انتقال آب، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و … از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح در استان خواهند بود.

وی با بیان اینکه آب و خاک دیگر بخشی است که بیشترین میزان پروژه‌های عمرانی جهاد کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می‌دهد، بیان کرد: در حوزه آبخیزداری نیز طرح‌های بند سنگ و ملات از جمله اولویت‌ها است و در حوزه عشایری نیز مرمت قنوات و آبشخور و چشمه‌ها از جمله طرح‌های عمرانی قابل افتتاح هستند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.