افزایش ۲۱ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها استان همدان

0

به گزارش نگار مهر، رضا بهراملو در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند در گفتگو با خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از روند جوجه‌ریزی در سال جاری اظهار کرد: طبق سیاست‌های وزارت جهاد و برنامه‌های مدون، جوجه‌ریزی با قوت و جدیت در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته رقم جوجه‌ریزی ماهانه ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بوده است افزود: این رقم به طور میانگین از ابتدای امسال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در هر ماه گزارش شده است.

رئیس سازمان جهاد استان همدان گفت: طی ماه‌های اخیر میزان جوجه‌ریزی های استان بالغ بر ۳ میلیون قطعه بوده است به نحوی که ۱۰۰ و بیش از ۱۰۰ درصدی تعهد محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعاً از ابتدای سال تاکنون ۲۳ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۰۵ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است گفت: طی ماه‌های اخیر استان همدان جزو رتبه‌های اول جوجه‌ریزی در کشور بوده است.

بهراملو این مهم را حاصل تعامل سازنده تولیدکنندگان و جهادگران سازمان جهاد دانست و افزود: علیرغم نوسانات نهاده‌ها، تولید دچار نوسان نشده و مستمرا انجام شده از همین رو کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون خوراک دام آماده، ذرت و سویا در اختیار بهره برداران قرار داده شده است ادامه داد: ۳۷۰ واحد مرغداری فعال در سطح استان در دوره‌های مختلف جوجه‌ریزی را در دستور کار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: به منظور تأمین و توزیع مرغ گرم در ایام پایانی سال برنامه‌ریزی صورت گرفته به طوری که از این بابت در بازار نگرانی وجود ندارد و تأمین و توزیع با قوت پیگیری می‌شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.