افزایش ۴ درصدی کارایی آبیاری کشاورزی خراسان شمالی

0

به گزارش نگار مهر، علی بهنام فر شامگاه چهار شنبه در نشست تخصصی افق فراموش شده که در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: سفر رهبر انقلاب باعث شد زیرساخت‌های بخش تولیدات در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵ مصوبه مهم از سفر رهبری در حوزه کشاورزی، افزود: حوزه تأمین آب، تکمیل زنجیره ارزش ابریشم و مرغ، راه‌اندازی صندوق حمایت از کشاورزان و خدمت رسانی به عشایر از جمله این موارد بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: ۴ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال از این سفر به حوزه کشاورزی خراسان شمالی طی ۳ سال تخصیص یافت که بیش از هزار میلیارد آن کمک بلاعوض دولتی به کشاورزان بود.

وی افزود: راندمان آبیاری محصولات کشاورزی با سفر رهبر انقلاب ۴ درصد رشد داشت که عدد قابل توجهی است.

بهنام فر تصریح کرد: پیش از سفر رهبری تنها ۹ هزار تن مرغ تولید می‌کر که بعد سفر این میزان به ۱۹ هزار تن در سال رسیده است که عمده آن از مصوبات سفر رهبری بوده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۵ درصد تولید خراسان شمالی به بخش کشاورزی تعلق دارد؛ مجتمع ۷ هزار راسی برای اصلاح نژاد دام سبک راه اندازی کردیم و به رتبه ۷ کشور رسیدیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع و تسهیلات عامل اصلی تولید محسوب می‌شود، گفت: در سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک کشاورزی پرداخت شد اما می‌دانیم این عدد نیز کافی نیست زیرا ارزش ی کشاورزی استان ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

بهنام فر با تاکید بر اینکه سایر بانک‌ها ۱۵ درصد اعتبار خود را برای بخش کشاورزی باید اختصاص دهند، گفت: سعی شده بیشترین همکاری با کشاورزان آسیب دیده از سیل انجام شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.