امکان صادرات گوشت سفید حتی در فصول پرمصرف در اردبیل

0

به گزارش نگار مهر، یاسر عبداللهی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مرغ ی در شهرستان سرعین، اظهار کرد: دستیابی به امنیت غذایی یکی از مهمترین سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است به طوری که دستیابی به خودکفایی و استقلال بدون توجه به این مؤلفه امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: استان اردبیل به عنوان قطب و گردشگری در کشور محسوب می‌شود به همین خاطر بهره‌برداری و افتتاحیه طرح‌هایی که ارتباط مستقیم با امنیت غذایی دارند، موجبات خرسندی و رضایت هر هموطن میهن دوست را فراهم می‌آورد.

معاون هماهنگی امور ی استاندار اردبیل گفت: سرازیر شدن هموطنان از دیگر نقاط کشور به استان در فصول گردشگری قطعاً سبب افزایش مصرف مواد غذایی به ویژه گوشت سفید می‌شود ولی خوشبختانه با راهکارهای اصولی که سازمان جهاد کشاورزی در گسترش و گوشت سفید برداشته حتی در فصول پرمصرف نیز این استان قدرت گوشت سفید را به دیگر استان‌های کشور دارا است.

عبداللهی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی اجازه ایجاد تراکم برای واحدهای مرغداری را به دلیل جلوگیری از شیوع ، امراض و بیماری‌ها نمی‌دهند به همین دلیل نیز متقاضیان نباید این محدودیت را بی‌اهمیتی به گسترش صنایع مرتبط با طیور بدانند قطعاً اگر واحدی شرایط لازم برای احداث را داشته باشد، مسئولان نهایت همکاری را انجام خواهند داد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.