ایجاد ۱۸۵۰ شغل در بخش کشاورزی گیلان/ قارچ محصول سلامت محور است

0

صالح محمدی در گفتگو با نگار مهر، با اشاره به همایش روز ملی و عشایر، اظهار کرد: این همایش در راستای تقویت و ارتقای امنیت غذایی همزمان در سراسر کشور در گیلان اجرا شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و فعالین عرصه امنیت غذایی، افزود: چالش‌ها و موانع در مسیر تأمین امنیت غذایی برای افسران این عرصه باید برداشته شود.

رئیس سازمان جهاد گیلان از افتتاح مجموعه تولیدی چندمنظوره قارچ در رشت خبر داد و اضافه کرد: این مجموعه سالانه حدود ۱۰۰۰ تن قارچ تولید می‌کند و برای ۵۰ نفر هم اشتغالزایی صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به نگاه محور در بخش کشاورزی بیان کرد: مجموعه تولید قارچ رشت ضمن تأمین قارچ استان‌های کشور، به کشورهای آسیایی هم صادرات محصول دارد.

وی با اشاره به زمان ۶ روزه حالت تازه خوری قارچ افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی قارچ برای ارتقای زنجیره ارزش این بخش از ضروریات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه قارچ محصول سلامت محور است، گفت: مصرف قارچ برای جلوگیری و درمان از انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها و تنظیم فشار خون مؤثر است.

محمدی با اشاره به وجود ۳۸ هزار گونه قارچ در دنیا، بیان کرد: از نکات ارزشمند و قابل اهمیت قارچ این است که از این تعداد گونه‌های قارچ، تعداد معدودی قابل مصرف است.

وی با بیان اینکه گیلان استان کشاورزی است، افزود: ۵۰ درصد مشاغل گیلان متأثر از کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تعهدات ۲ هزار شغل در سال گذشته، بیان کرد: از این تعداد، ۱۸۵۰ شغل در بخش کشاورزی تحقق یافته است و در این بخش پیش رو هستیم.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.