بهره‌برداری از ۱۳۴ طرح بخش خصوصی و دولتی در حوزه کشاورزی

0

حسین برزگر در گفتگو با نگار مهر، در خصوص طرح‌های قابل افتتاح بخش سال ۱۴۰۳ که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی اجرا شده‌اند، اظهار کرد: این طرح‌ها ۸۲ پروژه هستند که با مبلغ کل سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم یک هزار و ۸۰۸ نفر در این استان انجام گرفت.

وی افزود: طرح‌های قابل افتتاح در بخش‌های ‌ها، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و دامپروری هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در زمینه گلخانه‌ها، تعداد ۱۶ گلخانه به مجموع مساحت ۶۶ هزار و ۵۷۰ مترمربع با مبلغ کل سرمایه‌گذاری ۹۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

برزگر عنوان کرد: همچنین در طرح‌های شیلات که قابلیت افتتاح دارد، چهار مزرعه پرورش ماهیان سردآبی با مبلغ کل سرمایه‌گذاری ۱۶۳ میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی دو طرح به مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال و در حوزه دامپروری هفت طرح با مبلغ ۶۳۳ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص ۵۲ طرح قابل افتتاح حوزه کشاورزی که با اعتبارات دولتی اجرا شده‌اند، اضافه کرد: ۳۳۰ هکتار سیستم آبیاری نوین با اعتبار ۱۵۳.
۶ میلیارد ریال، ۲.
۳۴ کیلومتر تکمیل کانال‌های آبرسانی با اعتبار هزینه شده ۲۹.
۳۸ میلیارد ریال و ۲.
۳ کیلومتر بهسازی جاده بین مزارع با اعتبار هزینه شده ۱۰.
۵ میلیارد ریال ازجمله این طرح‌ها هستند.

برزگر بیان کرد: همچنین بازسازی و نوسازی ۳۰ رشته با اعتبار ۱۵۹.
۹ میلیارد ریال، اجرای ۵۳۰ هکتار طرح تأمین و انتقال آب به ارزش ۷۵۷ میلیارد ریال و احداث ۴۰۰ مترمکعب پل بین مزارع با اعتبار ۳.
۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های کشاورزی است که با استفاده از اعتبارات دولتی تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با اجرای این ۵۲ طرح که با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال انجام شده‌اند، زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و ۱۳۰ نفر فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: طرح‌های افتتاح شده در حوزه تولیدات گیاهی در دولت سیزدهم ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۵۹۴.
۵ میلیارد تومان، در حوزه تولیدات دامی ۶۶ طرح با اعتبار ۳۰۸.
۱ میلیارد تومان، در حوزه شیلات و آبزیان ۱۷ طرح با اعتبار ۴۶.
۴ میلیارد تومان، است.

برزگر ادامه داد: طرح‌های افتتاح شده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۰ پروژه است که اعتباری بالغ بر ۲۸۳.
۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و در نهایت ۲۶۹ طرح با مبلغ ۳۸۸.
۲ میلیارد تومان در حوزه آب و خاک در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی عنوان کرد: برآورد میزان کل تولیدات محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۲۷ میلیون تن است که ارزش این تولیدات ۳۱ هزار و ۶۳۱ میلیارد تومان است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.