بی‌توجهی به شعار سال گناه نابخشودنی است

0

به گزارش نگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های ، صنعتی، معدنی و گردشگری استان اردبیل باید توجه خاص به تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران انجام شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که جامعه ما امروز با آسیب‌های اجتماعی، فقر مالی، آمار بالای طلاق و بالا بودن جرایم روبه‌رو است که در کاهش این مؤلفه‌ها ضرورت دارد حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: با گذشت ۶ ماه از سال هنوز در تحقق شعار سال با نارسایی‌هایی روبه‌رو هستیم که بی‌توجهی مسئولان اجرایی و بانک‌ها به این حوزه گناهی نابخشودنی است.

آفاقی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید دغدغه جدی در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داشته باشند تا امکان ایجاد فرصت‌های اشتغال و رونق تولید مضاعف فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه در پرداخت تسهیلات با یک روند کند بروکراسی پیچیده بانکی روبه‌رو هستیم که برخی سنگ‌اندازی‌ها نیز به این حوزه آسیبی جدی وارد کرده است.

آفاقی اضافه کرد: مدیران حوزه‌های ی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا سنگ‌اندازی‌ها و موانع در صدور مجوز و اعطای تسهیلات به حداقل رسیده تا ما در جنگ اقتصادی با دشمن با یک مانع جدی اداری و یا بروکراسی پیچیده روبه‌رو نشویم.

وی بیان کرد: همان طوری که رزمندگان دوران دفاع مقدس جهادی عمل کردند، امروز مدیران ما نیز در سنگر حمایت از تولید باید جهادی عمل کنند و دغدغه جدی حل مشکلات و گرفتاری جوانان و آحاد مردم را داشته باشند.

آفاقی در ادامه سخنان خود یادآور شد: مدیر اقتصادی که چنین دغدغه‌ای نداشته باشد و به راحتی سر بر بالین بگذارد، شایستگی و لیاقت مدیریت را در نظام اسلامی ندارد.

وی به ضرورت راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و صدور مجوزها بر اساس رصد و پایش ماهواره‌ای در تغییر کاربری‌ها و تصرف اراضی اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید بر اساس اطلاعات دقیق وارد عمل شده تا اقدامات روند مناسبی به خود بگیرد.

آفاقی تصریح کرد: در پرداخت مالیات نیز ضرورت دارد نظام الکترونیکی مورد توجه قرار گیرد تا عدالت پرداختی را به دور از فرار مالیاتی در بین اقشار مختلف به ویژه وکلا شاهد باشیم که در این باب ضروری است سامانه‌های مختلف با نظام مالیاتی پوشش داده شده و هماهنگ شوند.

وی افزود: به دور از اعمال سلیقه، در این حوزه باید پرداختی مالیات شفاف و به دور از هرگونه ابهام انجام شود.

آفاقی ضرورت تحقق وعده و وعید مسئولان را به صورت قانونی یادآور شد و خاطرنشان کرد: وعده مسئول باید به صورت واقعی در عمل نمایان شود تا مردم نسبت به نظام و مسئولان بدبین نشوند.

وی به نصب نشدن دستگاه ایکس ری در گمرک استان اشاره کرد و ادامه داد: به رغم وعده وزیر اقتصاد و دارایی در سال گذشته این دستگاه هنوز راه‌اندازی نشده و این امر ضربه‌ای بزرگ بر پیکره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و وارد کرده است.

آفاقی گفت: این نارسایی‌ها گاه حیثیت بین‌المللی کشور ما را زیر سوال می‌برد و در حوزه صادرات مشکلات و خلأهایی را به وجود می‌آورد که بهتر است وزیر اقتصاد هر چه سریع‌تر به وعده خود عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل حمایت همه‌جانبه دستگاه قضا را از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران یادآور شد و افزود: در این حوزه امیدواریم با هماهنگی‌های بیشتر گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.