تخفیف ۲۰ درصدی بیمه کشاورزی برای کشت‌های قراردادی در خوزستان

0

به گزارش نگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: تاکنون ۱۷ هزار هکتار از مزارع خوزستان به کشت قراردادی اختصاص یافته و کشاورزان این استان می‌توانند با انجام کشت قراردادی از تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید از کمک هزینه ۱۵۰ هزار تومانی حمل و نقل برخوردار شوند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد خوزستان اضافه کرد: تاکنون در بیش از ۶۳۲ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت انجام شده که این میزان شامل ۴۷۳ هزار هکتار کشت گندم آبی و ۱۵۸ هزار کشت گندم است.

وی به کشت کلزا در خوزستان اشاره و بیان کرد: از ۴۰ هزار هکتار کلزای کشت شده در اراضی استان ۳۴ هزار و ۸۰۰ هکتار به کشت کلزای آبی و پنج هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت کلزای دیم اختصاص یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۴ هزار هکتاری داشته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در ۴۹ هزار هکتار از مزارع استان کشت جو انجام شده است، تصریح کرد: بر این اساس ۱۸ هزار هکتار کشت آبی ۳۱ هزار هکتار کشت دیم است.

سید احمدی به انجام ۱۷ هزار هکتار کشت قراردادی و تخفیف ۲۰ درصدی بیمه کشاورزی برای این کشت در خوزستان اشاره و تصریح کرد: کشاورزان استان می‌توانند علاوه بر این تخفیف بیمه‌ای از کمک هزینه حمل ۱۵۰ هزار تومانی دولت برای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید نیز استفاده کنند.

وی به توزیع ۴۵ هزار تن گندم گواهی شده در میان کشاورزان خوزستان اشاره و بیان کرد: این میزان بذر توزیع شده نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۸ درصدی داشته است.

سید احمدی به توضیح بیش از ۱۳۳ هزار تن انواع ایی در میان کشاورزان خوزستان اشاره و اظهار کرد: این میزان کود توزیع شده شامل ۷۷ هزار تن کود اوره، ۳۹ هزار تن کود فسفاته و ۱۷ هزار تن کود پتاسه است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اشاره کرد و گفت: در این طرح تاکنون ۷۸ هزار هکتار کشت انواع محصولات دیم از جمله گندم، جو، کلزا، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای و انجام شده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.