توجه دولت به دیپلماسی اقتصادی چراغ امید در دل صادرکنندگان است

0

به گزارش نگار مهر، علی باستین بعد از ظهر سه شنبه در نشست با معاون دیپلماسی ی وزیر امور خارجه با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصادی و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان اظهار داشت: تولید و گوجه‌فرنگی از محصولات تولیدی مهم استان بوشهر و نیاز به توجه ویژه در حل مشکلات و چالش‌های این ۲ محصول است.

وی تمام شده محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر را بین ۸ هزار تا ۱۰ هزار تومان در هر کیلوگرم دانست و بیان کرد: با تصمیمات متفاوت بین دستگاه‌های مختلف مشکلاتی در این حوزه به ویژه برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه کشاورزان و تولیدکنندگان نباید چوب دلالان و واسطه‌گری بخورند، تأکید کرد: توجه دولت سیزدهم به دیپلماسی اقتصادی حائز اهمیت است و این مهم چراغ امید در دل صادرکنندگان کشور روشن کرده است.

باستین، مهمترین چالش‌های اقتصادی صادرکنندگان را رفع تعهدی ارزی، پیمان‌سپاری ارزی دانست و تصریح کرد: مقرر شد با تدابیر وزارت امور خارجه و وزارت جهاد این مشکلات برطرف شود.

وی توجه به تسهیلات بانکی فعالان اقتصادی در عرصه سرمایه در گردش و ثابت را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و نگهداری طرح‌های موجود در شرایط فعلی حداقل به ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که اکنون ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار است و هیچ تعادلی بین وضع موجود و نیاز وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تدوین طرح جامع غیرنفتی در کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: این طرح باید با حضور همه دستگاه‌های ملی و استانی تدوین شود و همه دستگاه‌ها نقش مسئولانه و اثربخش در این این طرح ایفا کنند.

باستین با بیان اینکه جلسات تخصصی برای بهبود وضعیت صادرکنندگان استان برگزار می‌شود، گفت: زمینه لازم برای رفع مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی با تدابیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه فراهم خواهد شد.

وی به مشکلات عمده صادرکنندگان استان پرداخت و افزود: حفظ بازارهای موجود و خلق بازارهای جدید صادراتی یکی از مهمترین موارد است که باید به آن توجه ویژه شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.