تورهای گردشگری در دهکده های گلخانه ای مازندران راه اندازی شود

0

به گزارش نگار مهر، بابک مؤمنی شامگاه چهارشنبه در جلسه برپایی در مازندران با بیان اینکه اتحادیه‌ها و تشکل‌های باید نقش محوری در همه فعالیت‌های مرتبط با حوزه کاری مربوطه داشته باشند و پذیرفته نیست از قبول کردن مسؤولیت شانه خالی کنند، گفت: با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی که در حوزه گل و گیاه استان وجود دارد لازم است تشکل‌های مرتبط با این بخش جدی‌تر و محکم‌تر از گذشته پای کار باشند.

وی ادامه داد: به هر اندازه که بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مرتبط با حوزه کشاورزی استان پای کار باشند، انرژی و انگیزه برای خدمت‌رسانی و پیگیری رفع مشکلات و درخواست‌های آنها از طرف مسؤولان بیشتر خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: برگزاری تورهای ی توریستی با هدف مقصد گردشگری های ‌ای مازندران در دستورکار قرار گیرد و از تجربه مناطق موفق در جذب گردشگر استفاده شود.

این مسؤول با بیان اینکه در ایجاد نظام عرضه در محصولات مختلف کشاورزی استان مشکل داریم که لازم است استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه برای رفع این مشکل تدبیر مناسب داشته باشند، افزود: جشنواره‌های موضوعی با رویکرد محصولات کشاورزی که برند استان هستند در مناطق مختلف استان برگزار شود که همراه با برپایی تورهای گردشگری باشد.

مؤمنی تصریح کرد: وازیک محمودآباد، کرکاس عباس آباد، اله چال بابل، ولی آباد تنکابن و گل محمدی در ساری می‌تواند از اهداف تورهای گردشگری و ایرانگردی باشد.

وی با اظهار اینکه تولید باید همراه و همگام با نظام عرضه باشد و انگیزه برای تولید بیشتر شود، گفت: نمایشگاه دائمی گل و گیاه از موضوعاتی است که می‌تواند در چندین شهرستان مازندران راه اندازی شود و برای اجرای آن فرمانداران و اتحادیه‌های مربوطه باید اقدامات عملیاتی داشته باشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: تشکل‌های گل و گیاه برنامه عملیاتی خود را برای توسعه گل و گیاه ارائه کنند.

این مسؤول با بیان اینکه گردشگری گل و گیاه در شهرستان‌های شاخص مازندران راه اندازی شود که مبتنی بر فعالیت مردم پایه باشد، اضافه کرد: در کنار ظرفیت‌های تولید و گردشگری، پرداختن به صنایع وابسته به گل و گیاه مانند اسانس یک ضرورت است و پس از آن برند سازی محصولات تولیدی استان مدنظر قرار گیرد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.