تولیدات کشاورزی کشور به بیش از ۱۲۵ میلیون تن رسیده است

0

به گزارش نگار مهر، محمد مهدی قاسمی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های قم در سالن همایش کرامت استانداری قم بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ میلیون تن سالانه محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شد که پس از پیروزی انقلاب این میزان ۵ برابر شده و امروز به بیش از ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی افزود: افزایش میزان تولیدات محصولات کشاورزی در کشور ایران در شرایطی بوده که در طول ۴۵ سال اخیر شاهد تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی سخت بوده‌ایم.

قاسمی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تنوع محصولات کشاورزی زیادی در کشور نداشتیم افزود: با استفاده از دانش و علم کشاورزی و بهبود بهره‌وری، توفیقات خوبی در این عرصه به دست آمده است.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی افزود: امنیت غذایی از جمله موضوعات بسیار مهمی است که کشاورزان در تحقق آن ایفای نقش می‌کنند.

قاسمی با تاکید بر دانش بنیان کردن کشاورزی افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توان بهره‌وری در حوزه‌های مختلف کشاورزی را افزایش داد و عملکرد محصولات را بهبود بخشید.

وی کشاورزان نمونه را سفیران بهره‌وری برشمرد و بیان کرد: از کشاورزانی که در عرصه بهره‌وری پیشتاز هستند به عنوان الگو باید در بین جامعه کشاورزان معرفی شوند تا دیگران نیز از ظرفیت‌ها و تجربیات آنان نیز بهره‌مند شوند.

وی گفت: در شرایط آب و هوایی و اقلیمی قم کشاورزان نمونه‌ای داریم که افزایش بهره‌وری در واحد سطح را نسبت به سایر نقاط کشور افزایش داده‌اند.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی افزود: افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی موجب خواهد شد تا درآمد سالانه کشاورزان نیز افزایش پیدا کند و این امر سبب می‌شود تا جوانان در این حوزه ورود جدی داشته باشند و منفعت‌های ی نیز کسب کنند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.