تولید ۵۲ میلیون اصله گل و گیاه زینتی در گیلان

0

به گزارش گزاری مهر، صالح محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۵۲ میلیون اصله زینتی در گیلان تولید شده است، گفت: از این تعداد ۱۹ میلیون و ۶۰۰ اصله گل، شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی زینتی، گلدار و نشائی است.

رئیس سازمان جهاد گیلان، تولیدات گیاهان فضای باز در استان را بیش از ۳۱ میلیون اصله اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۲۹ میلیون و درختچه زینتی بیشترین تولیدات را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان برای تولید و پرورش انواع گل و گیاه زینتی و تمهیدات جهاد کشاورزی گیلان برای ارزآوری در این زمینه افزود: گیلان ۹۲۰ هکتار گل و گیاه زینتی در فضای آزاد دارد.

محمدی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ بهره بردار در گیلان گل و گیاه زینتی تولید می‌کنند، گفت: با رایزنی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۲ میلیون اصله ، گل و گیاه زینتی به خارج از کشور صادر شود.

وی با اشاره به اینکه بخش چابکسر قطب تولید گل و گیاه در گیلان است، تصریح کرد: درخت و درختچه زینتی تولید گیلان به مقصد ترکمنستان، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، باکو، ازبکستان، نخجوان، کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.