خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد

0

به گزارش نگار مهر، غلامعلی حیدری صبح امروز در دیدار با معاون وزیر جهاد و رئیس ایران با بیان اینکه طرح توسعه کشاورزی با رویکرد افزایش بهره‌وری در حوزه آب با آبیاری نوین در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: باید به سمت توسعه گلخانه‌ها و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی حرکت کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال و در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی و دامپروری نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت از بهره‌برداران این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه تأمین نهاده دامی یک ضرورت است، گفت: با کمبود نهاده‌های دامی و مواجه هستیم، وزارت جهادکشارزی باید در این راستا باید حمایت‌های لازم را برای پایداری تولید و اشتغال از بهره‌برداران انجام دهد.

حیدری با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نوآوری‌های بسیار خوبی در حوزه تولید سموم، کود، و … داشته‌اند، توضیح داد: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری بازدیدی توسط رئیس جمهور از این واحدها در پارک علم و فناوری صورت گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تعاونی‌های حوزه کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، خاطرنشان کرد: باید حمایت جدی از این تعاونی‌ها صورت بگیرد تا تعاونی‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در ذیل این تعاونی‌ها می‌تواند انجام شود.

وی افزود: بانک زمین در چهارمحال و بختیاری به تعهدات خود عمل نکرده و اکنون مردم مطالبه در این خصوص دارند.

حیدری با بیان اینکه برای تأمین و نهال باید اقدامات لازم از سوی صورت بگیرد، عنوان کرد: تولیدکنندگان برای فروش و خود با مشکلاتی مواجه هستند، باید حمایت لازم از آن‌ها صورت بگیرد، خرید تضمینی محصولات یک کار خوب است و باید برای سایر محصولات کشاورزی مانند نیز در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند به بهره‌برداران بخش کشاورزی در فروش محصولاتشان کمک کند، زیرا زمان نگهداری برخی محصولات اندک است و اگر در زمان مناسب مصرف و یا فرآوری نشود به ضایعات تبدیل می‌شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.