خواص میوه خشک در دوران بارداری

0

در دوران باردارى، تغذیه سالم و متعادل براى سلامت مادر و رشد جنین بسیار حیاتى است. میوه‌ خشک یکى از مهم‌ترین منابع مواد مغذى است که نباید از رژیم غذایى شما حذف شوند. در میان انواع میوه‌ها، میوه‌هاى خشک مانند انبه خشک، سیب خشک، موز خشک، کرن‌بری خشک و … سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنى و فیبر هستند که مى‌توانند نیازهاى تغذیه‌اى شما را در این دوره حساس برآورده کنند. فراموش نکنید که جنین سالم، کودک سالم را پرورش خواهد داد، با این حساب تغذیه کودکان از ابتدای جنینی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
میوه خشک‌ها، علاوه بر طعم خوش و دلپذیر، سرشار از ویتامین C، آهن، پتاسیم و فیبر است که همگى براى رشد و تکامل جنین ضرورى هستند. مصرف این میوه خشک فوق العاده مى‌تواند به کاهش خستگی، تهوع و یبوست که از عوارض شایع باردارى هست، کمک کند. براى تأمین تغذیه سالم در دوران باردارى شما می‌توانید از فروشگاه آنلاین میوه خشک موژان محصولات با کیفیتی را خریداری کنید.

۴ مورد از خواص میوه خشک برای کودکان

در این قسمت می‌خواهیم شما را با ۷ مورد از خواص میوه خشک برای کودکان آشنا کنیم، با موژان همراه باشید.

  1. تامین آهن بدن و رفع کم خوبی در بچه‌ها، میوه‌های مورد نیاز توت سفید خشک، توت فرنگی خشک، خرمالو خشک، کشمش خشک، زردآلو خشک، انبه خشک، آلو خشک، هلو خشک، پرتقال خشک، آناناس خشک، خرمالو خشک، سیب خشک و … است.
  2. تقویت دستگاه گوارش کودک، داشتن سیستم گوارشی سالم برای کودک در سلامتی کلی کودکان موثر است. از آنجایی که میوه خشک‌های خوش رنگ و خوشمزه سرشار از باکتری‌های مفید و پروبیوتیک‌ها هستند فرایند هضم غذا را در روده کودک آسان خواهند کرد. این میوه‌ها شامل موز خشک، توت فرنگی خشک، سیب خشک، گریپ فروت خشک می‌شود.
  3. رفع یبوست کودکان، یکی از مشکلات رایج کودکان یبوست آنها است. از دیگر خواص میوه خشک برای کودکان می‌توان برطرف کردن یبوست را در نظر گرفت. میوه خشک‌های حبه‌ای مناسب برای رفع یبوست کودکان شامل انجیر خشک، خرمالو خشک، آلو بخارا، سیب خشک و گلابی خشک است.
  4. کمک به رشد کودک، مرکبات خشک‌شده حاوی املاح معدنی مثل کلسیم، کلرید، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و … است که برای رشد طبیعی کودک در هر سنی لازم خواهد بود. میوه‌های حبه‌ای مناسب رشد طبیعی کودک مانند برگه زردآلو، انجیر خشک، موز خشک، آناناس خشک، آلو خشک است.

مهم ترین خواص میوه خشک در دوران بارداری

از آنجایی زنان باردار برای رشد جنین خود نیاز به ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی دارند، شما می‌توانید میوه خشک حبه‌ای را از موژان خریداری نمایید. در این بخش ما از مهم‌ترین خواص میوه خشک در دوران بارداری و نحوه استفاده از میوه خشک حبه‌ای برای داشتن تغذیه‌ای سالم سخن خواهیم گفت.

image 1

پیشگیری و درمان یبوست در زمان بارداری

میوه‌های خشک سرشار از فیبر غذایی بالایی هستند که از یبوست در هر زمانی بخصوص زمان بارداری جلوگیری میکنند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری یک امر طبیعی است که همین تغییر نیز باعث بروز یبوست می‌شود. با مصرف چیپس‌های میوه‌ای این مشکل به راحتی حل خواهد شد. میوه‌های خشک‌شده‌ای مانند گریپ فروت، انجیر، آلو بخارا، گلابی و آناناس نمونه‌ای از میوه‌های بارداری هستند.

رفع بی‌ حالی و افزایش انرژی‌

قند طبیعی موجود در برخی از میوه‌ها، به راحتی هضم خواهد شد و دوز مناسبی از انرژی را برای بدن خانم‌های باردار فراهم می‌کند. تعدادی از میوه‌های خشک انرژی‌زا برای زنان باردار شامل: موز، سیب، مویز، آلو و … است.

جلوگیری از فقر آهن و درمان کم خونی در بارداری

آهن برای یک بارداری سالم ضروری است. تغذیه سالم و سرشار از آهن، خطر زایمان زودرس و تولد نوزاد مرده یا حتی افسردگی بعد از زایمان را کم خواهد کرد. میوه خشک‌هایی مانند: آووکادو، انجیر خشک، مویز، کشمش، آلو و زردآلو می‌توانند به نیاز روزانه مادر برای جذب آهن مورد نیاز کمک نمایند.

تضمین دندان های سالم برای مادر و جنین

تشکیل دندان‌های کودک در دوران جنینی و از شش هفتگی آغاز می‌شود. از طرفی دیگر مادران باردار به دلیل تغییرات هورمونی و استفراغ‌های شدید، اسید بیشتری در دهانش وجود خواهد داشت. این اسید بالا، منجر به پوسیدگی دندان زنان خواهد شد، به همین دلیل تقویت دندان‌ها و استخوان‌های کودک از همان دوران جنینی مهم خواهد بود. در آخر برای مادر و جنین میوه خشک‌هایی مانند انبه، سیب، زردآلو و مقدار قابل توجهی ویتامین A ضروری است.

رشد مناسب اعصاب و استخوان های جنین

یکی دیگر از خواص میوه خشک در دوران بارداری تنظیم منیزیم برای مادر و جنین است. منیزیم به رشد اعصاب و استخوان‌های کودک کمک بسیاری خواهد کرد. میوه‌های سرشار از منیزیم عبارتند از: موز، زردآلو، آووکادو، انجیر، سیب و کشمش.

تقویت ماهیچه‌های رحم و کاهش خونریزی

شاید باور نکنید که میوه خشک تا این حد مفید است که بر روی میزان خونریزی پس از زایمان هم تاثیر می‌گذارد. مصرف میوه خشک‌های مانند آلو یا خرما ماهیچه‌های رحم را تقویت کرده و در نهایت هنگام زایمان خونریزی کمتری خواهید داشت.

جلوگیری از آسیب سلولی در بانوان باردار

تا به اینجا با خواص میوه خشک برای کودکان آشنا شده‌اید، یکی دیگر از خواص میوه خشک‌هایی مانند پرتقال که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند جلوگیری از آسیب سلولی است. خانم‌های باردار برش‌های پرتقال خشک‌شده را با ماست یا شکلات تلخ میل کنند، اما فراموش نشود که مصرف بیش از حد شکلات تلخ هم ضرر دارد.

ارتقای سلامت قلب زنان باردار

قلب سالم یکی از نشانه‌های بارداری سلامت است. طبق تحقیقات انجام شده، از دیگر خواص میوه خشک برای زنان باردار، بهبود کنترل قند خون و تاثیر مثبت بر سلامت قلب و عروق است. مصرف میوه‌های خشک مثل زردآلو، سیب، کیوی، آلبالو و هلو در این راستا بسیار تاثیرگذار هستند.

نتیجه‌گیری

با شناخت خواص انواع میوه خشک برای دوران بارداری و فواید میوه خشک برای کودکان می‌توان به این امر مهم پی برد که با یک رژیم غذایی حاوی میوه خشک می‌توانید کودکان و زنان باردار را در روند رشد و سلامت نگه‌دارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.