خوزستان قطب سوم تولید گل و گیاهان زینتی کشور

0

به گزارش نگار مهر، محمد حسنی نسب ظهر امروز پنجشنبه در گفتگویی رسانه‌ای ضمن گرامیداشت روز ملی اظهار کرد: خوزستان با داشتن اقلیم متنوع و مناسب برای تولید انواع گیاهان زینتی از قطب‌های مهم تولید و یکی از مراکز ذخایر ژنتیکی گیاهان زینتی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: سالانه ۱۲۳ میلیون شاخه گل بریده و گلدان، انواع گیاهان زینتی، گل‌های رز، مریم، نرگس، داودی، لیسیانتوس، گلایول، لیلیوم، زنبق و نظیر آزالیا، شمعدانی، حنا، بگونیا، لاله، بنت قنسول و انواع گیاهان برگساره‌ای و چه‌ای، برگ زینتی، فصلی، نشایی و درختی و درختچه‌ای در خوزستان تولید می‌شوند.

حسنی نسب با بیان اینکه کشت گیاهان مذکور در سطح ۴۶۵ هکتار فضای باز و انجام می‌شود، گفت: خوزستان از مناطق مهم تولید گیاهان زینتی در کشور است و رتبه‌های اول در تولید گل‌های رز و مریم، رتبه دوم در تولید گل نرگس و رتبه سوم مجموع کل سطوح کشت گیاهان زینتی را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی جهاد خوزستان تصریح کرد: تعداد تولیدکنندگان گیاهان زینتی در خوزستان ۲۰۹ بهره بردار است که این تعداد زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای بیش از ۲ هزار نفر فراهم کرده است.

وی به گل‌ها و گیاهان زینتی در خوزستان اشاره کرد و گفت: با صادرات بخشی از محصول تولیدی در خوزستان به ارزآوری به کشور کمک شایانی می‌شود؛ دزفول، بهبهان و انشک مهمترین شهرستان‌های تولیدکننده گیاهان زینتی در خوزستان هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.