دستگاه قضا درحفاظت از اراضی کشاورزی همراه سازمان امور اراضی است

0

به گزارش گزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به سو برداشت به وجود آمده در نشست خبری هفتم بهمن ماه سالروز تأسیس این سازمان گفت: هدف از بیان موضوع این بوده است که این سازمان در برخورد با تخلفات حوزه زمین هیچ تبعیضی بین افراد قائل نبوده و همگان در مقابل قانون مساوی هستند و منظور اینجانب این نبوده است که وزیر یا دادستانی مرتکب این تخلف شده باشد.

وی افزود: حفظ اراضی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و همه قوا باید در حفاظت از اراضی کشاورزی همکاری کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: طبق قانون هیچ دستگاهی اجازه صدور مجوز به ساخت‌وسازها در اراضی کشاورزی را بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی را ندارد.

افلاطونی بیان کرد: به هموطنان توصیه می‌شود، قبل از سرمایه‌گذاری و احداث بنا در اراضی کشاورزی از مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان بگیرند.

وی ادامه داد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۰ استان کشور راه‌اندازی شده است و با این سامانه رصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آسان‌تر خواهد شد.

وی اعلام کرد: قوه قضائیه و فراجا همکاری ویژه‌ای در اجرای احکام و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با سازمان امور اراضی کشور داشته‌اند.

افلاطونی در پایان به موضوع اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیر اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی هستیم.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.