راهنمایی جهت خرید و کاشت نهال به اصفهان

0

نهال به نیز یکی از انواع نهال هایی است که کیفیت بسیار بالایی را به خودش اختصاص می دهد. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که این نهال در هر هکتار باردهی می تواند چیزی در حدود ۲۵ تن و حتی بیشتر بر حسب زمین مربوطه به کشاورز محصول ارائه دهد. در این مقاله نیز ما قصد داریم راهنمایی حهت خرید و کاشت نهال به را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما مطرح نماییم.

برای خرید نهال به چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

برای خرید نهال به در ابتدا باید بدانید که شما می خواهید نهال به مورد نظر را در چه زمینی بکارید و منطقه کاشت شما در کجا قرار دارد. معمولا آب و هوایی که می توانیم برای آن در نظر بگیریم، معتدل و نیمه معتدل است و رو به سردی می رود. حال باید توجه داشت که معمولا ویژگی هایی را درهنگام خرید نهال به باید در نظر بگیریم که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

اولین مورد سالم و یا ناسالم بودن نهال به است. در هنگام خرید نهال به باید به ریشه ها و ساقه ها و برگ های مربوط به درخت به توجه داشته باشید که دچار آسیب نباشند ویا تحت آفت نباشند.

به توصیه ی سایت های معتبر همچون گلد نهال، آریا نهال و یا دکتر نهال بهتر است در نظر بگیرید که پیوندی بودن نهال می تواند بر روی کیفیت آن نیز تاثیر گذار باشد. البته شیوه های کشت متفاوتی را نیز می توانیم برای کاشت نهال به در نظر بگیریم ولی در حالت کلی باید توجه داشته باشید که هیچ گونه آفت نباید روی نهال باشد و ریشه ها نیز از هر جهت باید سالم به نظر برسند. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

راهنمایی جهت خرید و کاشت نهال به اصفهان تصویر 2

بهترین زمان برای کاشت نهال به

  • بهترین زمانی که می توانیم برای کاشت نهال به یا نهال سیب در نظر بگیریم معمولا فروردین است.
  • در این زمان شرایط آب و هوایی نیز بسیار عالی به نظر می رسد و افراد کشاورز به راحتی می توانند در زمینه کاشت نهال تمامی تلاش های خود را به کار گیرند تا به نتیجه پرباری در خصوص نهال به دست یابند.
  • این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی می تواند برای کلیه کشاورزان برخوردار باشد.

بررسی کاشت نهال به

در ابتدا باید شما چاله ای به عمق ۲۰ سانتی متر بکنید و بر مبنای شرایط آب و هوایی نیز ریشه های مربوط به نهال را داخل چاله قرار دهید. سپس باید دور و بر چاله را با خاک و البته کود مناسب نیز پر کنید. استفاده از کود مناسب و خاک مناسب نیز می تواند در هر حالتی برای پرورش نهال به بسیار مفید باشد.

بعد از این کار شما می توانید از شیوه های برتر آبیاری نیز استفاده کنید. آبیاری که می توانیم برای خرید و کاشت نهال به در نظر بگیریم آبیاری به صورت قطره ای است و البته در شیوه آبیاری، مبنای کشت و فاصله کاشت و خیلی از موارد دیگر می تواند تفاوت داشته باشد.

راه هایی برای جلوگیری از بروز آفات و بیماری ها در نهال به

برای جلو گیری از بروز آفات و بیماری ها در نهال های به شما می توانید از سموم و آفت کش ها استفاده کنید. این سموم و آفت کش ها و حتی برخی قارچ کش ها می توانند به راحتی کلیه موارد مربوط به بیماری ها و بخش های مربوط به آن را از بین ببرند.

در واقع بیماری خاصی مثل گال گیاهی ممکن است باعث ایجاد برخی توده های قارچی شود. حال برای از بین بردن این نوع بیماری می توانید از قارچ کش های با کیفیت استفاده کنید.

در خصوص برخی دیگر از بیماری های درخت به می توانیم به پوسیدگی قهوه ای و بیماری زخم برگ و آفت شب پره و آتشک سیب و گلابی و آفت دم قهوه ای اشاره داشته باشیم. تمامی این بیماری ها نیز در اثر استفاده از قارچ کش ها و آفت کش ها و سموم با کتری کش از بین خواهند رفت و به راحتی شما می توانید به پرورش نهال به بپردازید و سود بسیار زیادی از نهال بدست آورید.

بهترین مرکز خرید نهال به

در این مقاله ما راهنمایی جهت خرید و کاشت نهال به را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نهال مربوطه جز نهال های پربارده در نظر گرفته می شود.

این نهال کیفیت بسیار بالایی نیز در باردهی از خودش نشان می دهد. بر مبنای شرایط محیطی و آب و هوایی و کلیه نکات گفته شده در این مقاله شما می توانید نسبت کاشت نهال اقدامات لازم را به انجام برسانید و به سود بسیار بالایی در زمینه کاشت نهال به برسید. حال باید توجه داشته باشید که جهت مشاهده قیمت خرید نهال به شما می توانید نهالستان های دارای مجوز رسمی جهاد کشاورزی را انتخاب نمایید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.