راهنمای خرید گل و گیاه محلات بصورت عمده

0

در این مطلب قصد داریم در مورد فروش گل و گیاه محلات اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما بگذاریم. با ما باشید.

فروش گل و گیاه محلات بصورت عمده

یکی از گونه های بزرگ در کره زمین گیاهان و گل ها هستند که انواع مختلفی دارند. گیاهانی مانند: علف ها، درخت ها، کاکتوس ها و … . گیاه شناسان به دسته بندی های مختلف آنها پرداخته اند و دلیل این دسته بندی تنوع بسیار بالای گل ها و گیاهان می باشد. در واقع گل ها و گیاهان موجودات زنده ای هستند با تعداد سلول های زیاد و بدون اندام حسی و حرکت های ارادی. در این مطلب قصد داریم در مورد فروش عمده گل و گیاه محلات اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما بگذاریم؛ با ما باشید.

فروش گل و گیاه در محلات

image 2 jpeg

فروش گل و گیاه محلات از پرسابقه ترین مشاغل در استان مرکزی می باشد. محلات دارای حدود ۳۰۰ گلخانه متنوع از انواع گل های بسیار زیبا و دیدنی است. این دهکده گل در ماه های اردیبهشت و شهریور بسیار دیدنی است. سالانه حدود یک میلیون گلدان به کشور عراق و عمان صادر می شود و صادرات گل در این شهر باعث رونق اقتصادی آن شده است. در این شهر زیبا محدودیت کمی و کیفی از نظر تهیه گل اصلا وجود ندارد و وجود گل و گیاه در این منطقه از عوامل گسترش گردشگری در آن نیز شده است. در ادامه مطلب شما را با فروش گل و گیاه محلات بیشتر آشنا می کنیم.

درباره گل وگیاه محلات

قدمت فروش گل و گیاه محلات بین ۷۰ الی ۸۰ سال می باشد که نقش تعیین کننده ای در گسترش این شهر دارد. به عنوان مثال درخت چناری که در محلات نماد تاریخی این شهر شده است قدمتی دو هزار ساله دارد. از عوامل پیشرفت اقتصادی شهر کوچک محلات که از شهرهای خوش آب و هوای اراک می باشد، فروش گل و گیاه محلات است. یکی از عوامل تنوع بسیار گل و گیاه در محلات، استفاده از علم ژنتیک و دستکاری گیاهان و گل ها است.

حدود ۱۰ واحد کشت در محلات فعال می باشد، که هم در داخل شهر استفاده می شوند و هم به شهرهای دیگر انتقال داده می شوند. گاهی نیز محصولات تولیدی از شهرهای دیگر وارد محلات می شود و پس از سازگار کردن آنها با محیط و به تولید انبوه رساندن آنها، دوباره به بازار فروش برمی گردند. بهترین فصلی که برای بازدید از این شهرک مناسب است، اردیبهشت ماه می باشد، که همه ساله در آن جشنواره های گل و گیاه زیبایی برپا می شود.

در این جشنواره ها صدها نوع گونه از گل های زینتی، کاکتوس ها و گیاهانی دارویی و آپارتمانی را می توان یافت.

دسته بندی گل وگیاهان بر اساس نوع زیستگاه

سه نوع گیاه در دسته بندی فروش گل و گیاه محلات وجود دارد که انواع شامل موارد زیر می شود.

۱. گیاهان زمینی: یکی گیاهان زمینی هستند، که رشد آنها در زمین است و روزنه بیشتر آنها در قسمت انتهای برگ وجود دارد. این گیاهان، چون نیاز آنها به آب بیشتر است؛ ریشه های طولانی تری دارند.

۲. گیاهان هوایی: رشد این گیاهان کمی بالاتر از سطح زمین است و از طریق ریشه های خود به گیاهان دیگر متصل می شوند. این گیاهان بیشتر در جنگل های بارانی رشد می کنند و به حداکثر تابش نیاز دارند.

۳. گیاهان آبزی: گیاهانی هستند که زندگی آنها در روی آب یا زیر آب است و ریشه های منشعب و کوتاهی برای شناور شدن زیر یا بالای آب دارند، دی اکسید کربن خود را از آب می گیرند و اکسیژن رها می کنند.

در فروش گل و گیاه محلات همه این سه نوع گیاه، موجود است و به راحتی می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. در پرورش و نگهداری انواع گل و گیاه باید به دسته بندی و محیط مناسب زندگی آنها نیز توجه کرد. از بین مراکزی که به پرورش گل و گیاه می پردازند، گلخانه های محلات از معروفترین ها، در این زمینه می باشد. انواع گل ها و گیاهان زیبا و با کیفیت عالی را می توان از آنجا خریداری کرد. همچنین از مهمترین دلایل شهرت خود این شهر نیز، گل و گیاهان زیبای آن می باشد.

گل و گیاه در محلات

این منطقه شبیه دهکده ای زیبا از گل می باشد. شامل مجموعه های بسیار با گلخانه های گسترده در قسمت جنوبی شهر است. از عوامل گسترش گردشگری در این شهر، پرورش همین گلها و گیاهان است. فروش گل و گیاه محلات سابقه طولانی ای دارد. همچنین هر ساله با برپا شدن نمایشگاه ها و جشنواره های گل زیبا، عامل ورود گردشگران بسیاری به این شهر شده است، چرا که بخش عمده فروش گل و گیاه محلات در قسمت جنوبی آن مستقر و پرورش داده می شوند.

قسمت جنوبی این شهر به هلند ایران شهرت دارد. در این منطقه معمولاً هر گل یا گیاهی را که به دنبال آن باشیم به راحتی پیدا می کنیم و از مزایای خرید در این منطقه قیمت های مناسب آن هم می باشد. از دلنشین ترین کارها در این مکان، قدم زدن در بین گلخانه ها و دیدن گل و گیاه و درختچه های بسیار زیبا و رنگارنگ آن است. این منطقه سالانه ۲۲ میلیون شاخه گل پرورش می دهد و به کل نقاط کشور صادر می کند. در واقع از بزرگترین منطقه های تولید گل و گیاه زینتی در ایران شناخته می شود. فروش گل و گیاه محلات بسیار رونق دارد و از محصولات دیگری که در این منطقه می توان خریداری کرد، بذر و انواع خاک می باشد. همچنین هر چیزی که برای پرورش گل و گیاه لازم است، نیز در آنجا تولید می شود.

بررسی انواع گل وگیاه در محلات


در این منطقه انواع بوته، درختان ویژه فضای سبز و گل های آپارتمانی زیبایی پرورش داده می شود. مراکز فروش گل و گیاه محلات به راحتی می توانند، گل و گیاه مربوط به ادارات و کارخانه ها و مراکز تزئینات ماشین عروس و نیاز شهرداری ها را هم فراهم کنند.

از جمله گل های پرورشی در این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گل های آپارتمانی و زینتی: مانند، گل شمشیری، کروتون، بنجامین، سیکاس، زنبق وحشی، دیفن باخن، برگ بید، گل قهر، شمعدانی و گیاهان گوشتی و …
  • بونسای مانند شمشاد، فیکوس جنگلی و کراسولا
  • درختان بیرونی و گل ها مانند: رز، هفت رنگ، لاوسون، کاغذی، نسترن، ختمی، امین الدوله، کاج تهران، کاج نوئل
  • انواع نهال میوه: انجیر، آلو بخارا، تمشک، کیوی، گیلاس، لیمو ترش، بلوط، گردو، پرتقال، زیتون، زالزالک، سیب
  • انواع نهال های کمیاب: کامکوات، آووکادو، انگشت بودا، پوملو، گواوا و بسیاری از نهال های دیگر در این مراکز موجود است.

توضیح در مورد نحوه فروش گل و گیاه در محلات

فروش گل و گیاه محلات در گلکده های این شهر زیبا، به دو صورت حضوری و مجازی امکان پذیر است. اکثر گردشگرانی که به این شهر مسافرت می کنند، حتما از این گلخانه ها و گل فروشی ها دیدن می کنند و به صورت حضوری خرید خود را انجام می دهند. اما ممکن است بعضی افراد امکان سفر یا خرید حضوری را نداشته باشند.

از این جهت به راحتی می توانند به سایت های مختلف فروش گل و گیاه محلات مراجعه کنند و با انواع گل و گیاه پرورشی در آنها آشنا شوند. با دیدن و انتخاب گیاه دلخواه خود در این گلخانه ها به راحتی بهترین خرید را می توانند، داشته باشند. در این سایت ها با انواع قیمت و نحوه پرورش و نگهداری گل خریداری شده هم، آشنا می شوند.

نحوه محاسبه قیمت در فروش گل و گیاه محلات

فروش گل و گیاه محلات به تعداد گیاه و آسانی یا سخت بودن پرورش یک گیاه بستگی دارد. یعنی هرچقدر پرورش یک گیاه سخت تر باشد قیمت آن هم بالاتر است و اگر شرایط نگهداری و رسیدگی کمتری بخواهد قیمت آن مناسبتر می شود. این نحوه قیمت گذاری در مورد فروش گل و گیاه محلات نیز صادق است. از عوامل دیگری که روی قیمت آنها تاثیرگذار است، می توان به نحوه ارسال گل و گیاه محلات اشاره کرد، که با توجه به انواع روش های ارسال یعنی اتوبوس یا پست قیمت نهایی گل و گیاه نیز تغییر می کند. از مزایای فروش گل و گیاه محلات به صورت مجازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت ارسال گل و گیاه محلات
  • تضمین با مناسبترین قیمت
  • داشتن تنوع بالای گل و گیاه در محلات
  • داشتن بهترین های گل و گیاه از نظر کیفیت

سخن پایانی در مورد فروش گل و گیاه محلات

از مهمترین تاثیرات وجود گل و گیاه در زندگی انسان آرام بخش بودن آنها است، از این جهت است که پرورش گل و گیاه رونق خاصی پیدا کرده است و مراکز بسیاری به فروش گل و گیاه روی آورده اند. شغل اکثر افراد در استان، یعنی حدود ۳۰۰۰ نفر در زمینه فروش گل و گیاه محلات می باشد. داشتن گل و گیاه در خانه باعث سرزندگی افراد می شود، همه می توانند با هر مقدار بودجه به راحتی صاحب انواع گل و گیاه شوند و زیبایی و طراوت را به خانه هایشان ببرند. گل های آپارتمانی و گل و گیاه در هر خانه ای باعث تنوع در دکوراسیون منازل هم می شود. تنوع محصولات در گلخانه های محلات باعث شده، این شهر جزء بهترین و با کیفیت ترین تولید کننده های گل و گیاه محسوب شود.

برگرفته از: گلخانه مقنی

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.