رهاورد دولت سیزدهم برای کشاورزی استان/ایجاد سه هزار و ۵۱۲ شغل

0

به گزارش نگار مهر، مهدی جعفری صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سال آتی سال پروژه‌های جان دار و شاخص حوزه استان خواهد بود.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۵ پروژه با اعتبار ۴۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

جعفری افزود: ۱۹ هزار و ۶۶۰ خانوار و جمعیت ۴۳ هزار و ۱۷۵ نفری از این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند و ۱۶۳ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی گفت :۱۰۸ درصد پیشرفت در تعداد پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در خراسان جنوبی داریم که قابل توجه است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد پروژه ۹۵ پروژه در حوزه آب و خاک، ۹ پروژه در حوزه تعاون یی روستایی، سه پروژه در حوزه صنایع تبدیلی، ۳ پروژه در زمینه تولیدات گیاهی، ۹ پروژه در زمینه تولیدات دامی، ۱۸ پروژه امور عشایری ۱۵ منابع طبیعی و سه پروژه مربوط به شهرک‌های کشاورزی است.

جعفری گفت: بیشترین میزان پروژه مربوط به شهرستان سربیشه با ۲۴ پروژه است و بعد قاین با ۲۲ پروژه و خوسف با ۱۹ پروژه رکوردار هستند.

وی اظهار کرد: رکورد جوجه‌ریزی ما شکسته شده است و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در دی ماه داشتیم که بسیار ارزشمند است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: هر کسی که می‌تواند مرغ به کشور افغانستان داشته باشد برای مازاد نیاز استان همکاری با او برای اعطای مجوز را خواهیم داشت.

جعفری افزود: از هفته دولت ۱۴۰۰ تا به امروز ۹۶۴ پروژه با اعتبار هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان در خانواده جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: ۹۲ میلیارد تومان برای محصولات مزیت دار خراسان جنوبی چون زرشک، عناب، پنبه و عسل در سال جاری نظر گرفته شد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای هفت محصول خراسان جنوبی چون گل نرگس، انار، ، زرشک و عناب و … جشن شکرگذاری برگزاری کر که در این زمینه خود مردم پای کار آمدند و مراسم را برگزار کردند.

جعفری یادآور شد: طبق بررسی‌ها بیشترین امیدآفرینی در بین کشاورزان را همین جشن‌های شکرگذاری داشته است.

وی افزود: سه هزار و ۵۱۲ نفر فرصت شغلی در بخش کشاورزی خراسان جنوبی در مدت فعالیت دولت سیزدهم ایجاد شده است

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.