رویداد ۲۰۲۳ صنعت گردشگری اردبیل را متحول می‌کند

0

به گزارش نگار مهر، یاسر عبداللهی شامگاه چهارشنبه در جریان برگزاری دومین نشست کسب و کار صنعت گردشگری با کشورهای عضو اکو که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در قالب میزهای تخصصی، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش کشاورزی، صنعت، معدن و حوزه تجارت و گردشگری گرد هم آمدند تا تبادل نظر را با فعالان ی کشورهای عضو اکو در حاشیه نشست وزرا داشته باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری این نشست با همراهی گروه‌های کارشناسی و فعالان اقتصادی فرصتی را فراهم کرده تا استان اردبیل و ظرفیت‌های بی‌نظیر آن به ویژه در بخش گردشگری بیشتر معرفی شود تا یک حرکت تحولی و زیربنایی در این بخش اتفاق بیفتد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل برند این استان را در حوزه گردشگری آبدرمانی‌ها با خواص درمانی بی‌نظیر به همراه جاذبه‌های متنوع طبیعی و گردشگری اعلام کرد و گفت: از اردیبهشت ماه امسال که اردبیل به صورت رسمی فعالیت خود را در قالب پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو آغاز کرده ما نشست‌های منظم و مشترکی را با گروه‌های سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اکو و کشور چین انجام دا و قرار است بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ گردشگر چینی به مقصد استان اردبیل سفر خود را انجام دهند.

عبداللهی افزود: با تاکید استاندار اردبیل قرار است زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه احداث هتل پنج ستاره و مراکز پذیرایی و گردشگری متنوع در استان با همراهی سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظمی نیز آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این نشست که به بهبود کسب و کار و تسهیل‌گری در این فرآیند کمک خواهد کرد، در روزهای آینده بازدیدهایی را برای گروه‌های سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی در قالب ابنیه‌های تاریخی و آثار فاخر باستانی نظیر شهریری در مشگین شهر و سایر مجموعه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی در نظر گرفته شده که همه این فعالیت‌ها می‌تواند به تحول نظام اقتصادی کمک کند.

عبداللهی اضافه کرد: در بخش گردشگری و صنعت توریسم که به عنوان پردرآمدترین صنعت در دنیا مطرح است، می‌توان اهتمام جدی داشت تا حرکت تحولی بر اساس نظام اقتصادی سودمند و اشتغال پایدار به انجام برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: نشست وزرای کشورهای عضو اکو در اردبیل و سایر رویدادهای مشابه فرصتی استثنایی فراهم کرده تا ما بتوانیم در بخش گردشگری تحول مطلوبی را شاهد باشیم.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.