سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان مرکزی انجام شد

0

به گزارش نگار مهر، علی صفری بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شانزدهمین تخصصی ، نهاده‌ها، ماشین آلات؛ صنایع تبدیلی، دام و طیور، آبزیان، باغبانی، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته از ۱۴ آذر تا ۱۷ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی اراک در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با حضور فعالان ی از داخل و خارج استان برگزار می‌شود.

وی تأمین امنیت غذایی را رسالت خطیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: استان مرکزی در تأمین خودکفا است و مازاد را به سایر استان‌ها صادر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: افزایش بهره وری در گرو تقویت و ترویج برای دستیابی به امنیت غذایی است که انتظار است این مهم مدنظر ویژه بهره برداران بخش کشاورزی قرار گیرد.

صفری گفت: علاوه بر ۵۰ واحد تولیدی تاکنون استان‌های کردستان، لرستان، البرز، قم، سمنان و مرکزی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در آبان ماه امسال رکورد جوجه ریزی در استان مرکزی زده شد، گفت: در آبان ماه ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی نسبت به ماه قبل ۵۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش جوجه ریزی را داشته‌ایم.

۱۱۵ مجوز ایجاد صنایع کشاورزی صادر شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ مجوز در حوزه‌های دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شهرک ، دیوار و ابنیه باغی، صنایع کشاورزی و گردشگری صادر شده که ۱۴۲ هکتار را شامل می‌شود و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که حدود ۸۶ درصد مجوزها به صورت مستقیم بستر تولید کشاورزی است.

رامین اخلاصی گفت: در راستای واگذاری ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی در حوزه صنعتی و کشاورزی، اخذ مجوز تغییر کاربری اراضی الزامی است.

وی بیان کرد: انتظار است کشاورزان پیش از هرگونه احداث و اقدام در اراضی خود با مراجعه به جهاد کشاورزی و ایران ایرلند تقاضای تغییر کاربری را در پروسه تشکیل پرونده قرار دهند چرا که هرگونه اقدام خارج از این مسیر، تخلف است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.