شناسایی ۶۶۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در لرستان

0

به گزارش نگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیش از ۶۷ هزار کیلومترمربع از اراضی لرستان در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ پایش شده است.

وی افزود: ۲۴۰ مورد تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مساحت بیش از ۳۹ هزار مترمربع در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان، به طرح برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اشاره کرد و گفت: ۶۶۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ شناسایی شده است و برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌گرفته است.

سرهنگ مویدی، بیان کرد: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه cms به ترتیب مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و ازنا بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان، گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان لرستان فعال هستند و با گشت مستمر و باهدف جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.
laoi.
ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.