صنعت شیلات جلوه جدیدی به صنعت گردشگری مشگین‌شهر می‌بخشد

0

به گزارش نگار مهر، شهرام محمدی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه و منابع طبیعی شهرستان مشگین‌شهر، با تشکر و قدردانی از اداره کل شیلات استان به خاطر پیگیری و جدیت در برنامه‌ریزی تحولی، به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تأکید کرد و گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جاذبه‌های گردشگری شیلاتی نیز در این شهرستان بهره برد.

وی به سهم تولید ۲ هزار و ۹۰۰ تنی ماهیان سرد آبی این شهرستان اشاره کرد و افزود: اکنون شهرستان مشگین شهر نزدیک به ۶۰ درصد تولید ماهی قزل‌آلای استان را به خود اختصاص داده که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و حمایت از سرمایه‌گذران حوزه شیلات و همچنین همکاری دستگاه‌های مربوطه در بحث صدور مجوزها، امیدواریم این رقم در سال‌های آتی نیز افزایش داشته باشد.

مدیرکل شیلات اردبیل نیز در این جلسه به ضرورت اقدامات تحولی برای بالا بردن تولیدات آبزیان در استان تأکید کرد و ادامه داد: زی‌پروری در استان در سال‌های گذشته توسعه چشمگیری یافته به طوری که شاهد ورود سرمایه‌گذران بخش خصوصی در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و زینتی هستیم.

محمد اله‌بخش به برنامه‌های توسعه شیلات در شهرستان اشاره کرده و به بررسی امکان ایجاد بازار عرضه آبزیان در محدوده ی کنگرلو، ایجاد مجتمع آبزی‌پروری در حاشیه اهرچای تا قره‌سو، برگزاری جشنواره بزرگ طبخ آبزیان استان در شهرستان مشگین‌شهر و امکان‌سنجی ایجاد شهرک شیلاتی در این شهرستان پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم در زمینه برنامه‌های توسعه‌ای شیلات در شهرستان مشگین شهر پیش‌بینی شده و امیدواریم با حمایت فرماندار و دستگاه‌های مربوطه شاهد تحقق این توسعه در شهرستان باشیم.

مدیرکل شیلات اردبیل حمایت‌های فرماندار شهرستان را در زمینه راه‌اندازی بازارچه عرضه آبزیان خواستار شد و بیان کرد: با راه‌اندازی بازارچه عرضه ماهی علاوه بر عرضه ماهی با کیفیت، ایجاد فضای رقابتی در حوزه کنترل ‌ها، شاهد ایجاد اشتغال پایدار نیز در این حوزه خواهیم بود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.