ضرورت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانش‌بنیان‌ها

0

به گزارش گزاری مهر، حمیدرضا سلیمانی، رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی گفت: یکی از وظایف مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شناسایی بخش خصوصی فعال و معتبر، معرفی آنان به مجموعه‌هایی مانند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و حمایت از پروژه‌هایی که می‌تواند به عنوان یک استارت‌آپ کلید بخورد، است.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، مساله گرمایش زمین و اهمیت تأمین امنیت غذایی، رصد و پایش تغییرات در سطح زمین و پوشش گیاهی به منظور مدیریت دقیق و مقابله به موقع با آن، ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

سلیمانی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند زمینه‌های همکاری مجموعه‌های دانش‌بنیان را با سازمان‌هایی مانند منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، امور اراضی کشور، شیلات و عشایر بیش از پیش فراهم کند، زیرا این مجموعه‌ها در واقع بهره‌برداران خدمات و فناوری‌های این شرکت‌ها در زمینه پایش‌های هوایی و زمینی، شناسایی تغییرات پوشش گیاهی، شناسایی ریسک‌ها مانند حریق در مراتع و ‌ها و و بیماری‌های مرتعی و جنگلی و ساخت و سازها روی اراضی هستند.

سلیمانی با بیان این که مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی، شرکت‌های دانش‌بنیان را برای بهره‌گیری از خدماتشان شناسایی می‌کند، تصریح کرد: در این ، صحبت‌های اولیه با چند شرکت خصوصی انجام داده‌ایم که برای استفاده از خدمات آنها به تأمین اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: مجموعه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از حدود سه دهه پیش از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی و تصاویر ماهواره‌ای در فعالیت و اجرای طرح‌هایش استفاده می‌کند.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی گفت: ما برای استفاده از خدمات مجموعه‌ها و سازمان‌هایی مانند سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی کشور به لحاظ تجهیزات سخت‌افزاری مشکلی نداریم، اما باید بتوانیم برای دریافت برخی خدمات با شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خصوصی ارتباط برقرار کنیم.

سلیمانی اذعان داشت: بخش خصوصی در چند سال اخیر به قابلیت‌های خوبی برای ارائه خدمات مورد نیاز مجموعه‌های وزارت جهاد دست یافته است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.