طرح مردمی کاشت درخت در خراسان رضوی اجرا می‌شود

0

به گزارش گزاری مهر، محسن فنودی اظهار کرد: در راستای تعهدات بین المللی و الزام اجلاس گلاسکو در سال ۲۰۲۱ مبنی بر توقف انتشار گاز دی اکسید کربن در جو توسط کشورهای جهان، سال گذشته طرح مردمی کاشت یک میلیارد در کشور با ابلاغ ریاست جمهور و دستور اکید رهبر انقلاب در دستور کار وزارت جهاد قرار گرفت و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مسؤولیت اجرایی آن را عهده دار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی بیان کرد: این طرح با هدف کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و افزایش سرانه فضای سبز در سال ۱۴۰۱ در حالی در دست اقدام قرار گرفت که پشتوانه مردمی و همکاری تمام مسئولین اجرایی کشور و به تبع استان خراسان رضوی، ضامن موفقیت اجرای آن شد.

وی افزود: پای مردمی تمام کسانی که دغدغه داشتن ایرانی سرسبز و قوی دارند باعث شد تا در یک هم افزایی جمعی تولید در کشور آغاز شود به گونه‌ای که در سطح کل کشور ۱۹۲ نهالستان در سطحی معادل ۱۱ هزار هکتار فعال شد و عملاً تمام شهرها و های کشور تبدیل به کارگاه فعال تولید نهال شدند.

فنودی گفت: استان خراسان رضوی با تعهد تولید سالانه ۲۲ میلیون نهال و ۸و نیم میلیون کاشت ۹ نهالستان خود را فعال کرد و از تولید سالانه یک میلیون تولید بیش از ۳۰ میلیون نهال در سال جاری رسید که ۱۶ میلیون آن تولید نهالستان‌های دولتی است و در کنار استان خوزستان پیشتاز در تولید نهال کشور شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی افزود: این طرح مردمی و ملی در ایستگاه دوم خود وارد فاز کاشت نهال‌های تولیدی شده است لذا نهال کاری بزرگ خانوادگی با حضور خانواده‌ها، مردم طبیعت دوست، سمن‌ها، دانش آموزان و مسؤولین استانی روز شنبه ۱۱ آذر ماه رأس ساعت ۹ صبح در کمربند جنوبی سبز مشهد واقع در انتهای لوار لادن برگزار خواهد شد تا یک بار دیگر ثابت کنیم که خواستن توانستن است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.