طرح کسب و کار پرورش گل و گیاه (آسان ترین) ۱۴۰۳

0

شاید راه اندازی یک کسب و کار پر سود در زمینه ی گل و گیاه، در نظر شما کاری سخت بیاید، اما اگر یک نقشه راه یا بیزنس پلن (طرح کسب و کار) داشته باشید، سختی کار کمتر می شود؛ در ادامه، طرح کسب و کار پرورش گل و گیاه را برای شما مشخص کرده ایم که می تواند آسان ترین روش راه اندازی یک کسب و کار در این حوزه را به شما نشان دهد .

طرح کسب و کار پرورش گل و گیاه

در بوم کسب و کار پرورش گل و گیاه به ۷ موضوع اساسی پرداخته ایم ، از موارد اولیه که انتخاب نام برند هست، تا پیش بینی های درآمدی برای ۵ سال ابتدایی.

۱.موارد اولیه برند کسب و کار گل و گیاه :

  • نام برندتان چیست؟
  • مکان کسب و کار شما در کجاست؟
  • چه نوع محصولاتی را میخواهید بفروشید؟ به طور مثال گیاهان آپارتمانی
  • مخاطب هدف شما کیست؟ چه کسانی مشتری شما می توانند باشند؟

موارد بالا ، نه تنها در حوزه گل و گیاه ، بلکه برای راه اندازی کسب و کار در هر حوزه دیگر هم مورد استفاده قرار میگیرد.

در تمام مواردی که در این بیزنس پلن نام برده شده ، میتواند خطراتی کسب و کار شما را تهدید کند، پس اگر برنامه جدی و بلند مدت برای کسب و کارتان دارید ، بهتر است از همان ابتدا ، قدم های اول را محکم بردارید.

یکی از خطراتی که ممکن است کسب و کار شما را مورد تهدید قرار دهد، دزدیده شدن برند تجاری شما توسط کسب و کار های دیگر است.

این اتفاق در بسیاری از کسب و کار های نوپا می افتد و شما باید از نظر حقوقی تمام پیش بینی های لازم را داشته باشید، بهتر است از همین ابتدای کار ، شماره وکیل کیفری را داشته باشید و در تمامی موارد از آن راهنمایی و مشورت بگیرید تا دچار مسائل و مشکلات حقوقی برای کسب و کار تان نشوید.

image 5

۲.بررسی بازار هدف ، انتخاب پرسودترین گل برای پرورش :

تقاضا در بازار هدف تان زیاد است یا کم؟ باید بدانیم که عوامل متعددی بر این مورد تاثیر میگذارد از جمله : شرایط اقتصادی، رقابت و …

با این وجود در صنعت گل و گیاه ، تقاضا رو به افزایش است؛ مخصوصا انواع خاصی از این گیاهان مثل گیاهان آپارتمانی، که از پرسودترین گل برای پرورش دادن هستند؛ به دلیل افزایش جمعیت آپارتمان نشینی ، این نوع گیاه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در اینجا بحث سهم بازار مطرح می شود، که شما باید در بین رقبای تان بتوانید فروش خودتان را داشته باشید و سهمی از بازار را برای خود کنید، برای این کار می توانید محصول با کیفیت را با قیمت مناسب ارائه دهید، یا بر روی فروش نوع خاصی از گیاهان تمرکز کنید.

     3.آسان ترین گل برای پرورش

      گیاهانی همچون سانسوریا ، کراسولا ، زاموفیلیا و پتوس از جمله آسان ترین گل ها برای پرورش هستند که در آغاز راه کسب و کار تان می توانید انتخاب کنید.

۴.استراتژی بازاریابی گلخانه پرورش گیاه :

از چه کانال هایی میخواهید محصولات خود را تبلیغ و بفروشید؟ بر روی شبکه های اجتماعی (داخلی و خارجی) حساب کرده اید؟ سایت خود را میخواهید راه اندازی کنید؟ یا اینکه میخواهید از تبلیغات سنتی برای اینکار استفاده کنید؟

مواردی مثل تبلیغات دهان به دهان نیز همیشه میتوانند برای شما موثر باشند ، مخصوصا اگر محصول با کیفیت و با قیمت مناسبی داشته باشید

راه دیگر فروش تان نیز میتواند همکاری با مشاغل خانگی ، گل فروشی ها و خرده فروش های گلو گیاه باشد.

۵.برنامه عملیاتی کسب و کار فروش گل:

تمام مواردی که در مراحل قبل گفتیم را ، حالا اجرایی می کنیم، سایت خود را راه اندازی میکنیم، فروشگاه خرده فروشی و یا گلخانه پرورش گیاهان را راه اندازی میکنیم و با مواردی که مشخص کردیم ، محصولات را به دست مشتری هدف میرسانیم

۶.پیش بینی های مالی بیزنس گل و گیاه :

درست است که نمی توان از همان ابتدا عدد مشخصی را پیش بینی کرد ، اما برای داشتن یک کسب و کار موفق ، باید هدف داشته باشیم، باید بدانیم که می خواهیم در سال اول ، ۳ سال اول و ۵ سال اول به چه نقطه ای برسیم.

میزان فروش و درآمد مورد نظر خود را برای سال اول ، سال سوم و سال پنجم فعالیت کسب و کار تان در نظر بگیرید .

این اعداد باید مطابق با فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی ، میزان سرمایه ای که در کسب و کار قرار میدهید و …. باشد تا به واقعیت نزدیک شود.

۷.ملاحظات کلیدی :

پرورش گل و گیاه ، بر عکس خیلی از کسب و کار های دیگر ، نیازمند ملاحظاتی است که اگر در نظر گرفته نشود، می تواند تمام پیش بینی های شما را خراب کند.

شما باید شرایط آب و هوایی ، آفات و بیماری های گیاهان و همچنین نوسانات قیمت را در نظر بگیرید.

وبسایت idreamofacres در رابطه با مشکلات و سختی های این حوزه اینگونه نوشته است :

پرورش گل کار سختی است، و از آنجایی که شما با یک محصول فصلی و فاسد شدنی کار می‌کنید، استراحت کردن بسیار سخت است. این بدان معناست که حتی زمانی که از بیماری رنج می برید، باید بذر بکارید، یا اینکه هر روز ساعت ۶ صبح بیدار خواهید بود تا برداشت کنید.

بهتر است این مرحله را قبل از پیش بینی های مالی انجام دهید تا با استفاده از این اطلاعات ، بتوانید هدف درست تری را انتخاب کنید.

برای پرورش گل و گیاه از کجا شروع کنیم؟

تا به اینجا متوجه شدید که قسمت های مختلف کسب و کار گل و گیاه چه هستند، اما اگر بخواهیم بدانیم که برای پرورش گلو گیاه از کجا باید شروع کنیم، در کنار موارد قبلی که گفته شد ، باید شرکای کلیدی خود را نیز مشخص کنید، چه کسب و کار هایی به طور مستقیم (یا غیر مستقیم) با شما در ارتباط هستند؟

به طور مثال اگر با خرده فروشی همکاری می کنید و به آن محصول میدهید ، نامش را در طرح کسب و کار خود بنویسید.

همچنین اگر منابع کلیدی برای شروع کار دارید (به طور مثال گلخانه یا فروشگاه دارید و نیاز ندارید که برای مکان کسب و کار هزینه کنید)، آن را در بوم کسب و کار خود قید کنید.

شما باید بتوانید بعد از مشخص شدن قسمت های مختلف طرح کسب و کار تان ، میزان هزینه و میزان درآمد سال اول خودتان را تخمین بزنید.

پرورش گل و گیاه زینتی در خانه

پرورش گیاه زینتی در خانه ، کاری است که خیلی از افراد در سرتاسر جهان به آن علاقه دارند و آن را انجام میدهند؛ نکته ی مهمی که باید در نظر گرفت ، تامین نیاز های اساسی گیاه برای رشد است؛ نیاز هایی مثل آب ، نور خورشید و خاک مناسب.

باید نوع گیاه را در نظر بگیرید و نیاز های آن را بشناسید، به طور مثال برخی از گیاهان نیاز به آب فراوان دارند و برخی با مقدار کمتر نیز رشد میکنند، برخی گیاهان نیاز به نور فراوان دارند و برخی در سایه نیز رشد می کنند.

شما باید تمام شرایط اولیه و مهم برای رشد گیاهان در خانه را فراهم کنید، از میزان دما و رطوبت گرفته تا مکان مناسب برای گل.

image

درآمد پرورش گل و گیاه چقدر است؟

هیچکس نمیتواند به شما بگوید درآمد پرورش گل و گیاه چقدر است، چراکه میزان فروش و سودآوری شما از کسب و کارتان به موارد مختلفی مثل کیفیت و قیمت محصولات بستگی دارد، همچنین اگر گلخانه شما در آب و هوای مناسبی برای پرورش گیاه باشد، در تمام طول سال می توانید از آن استفاده کنید و قاعدتا محصول بیشتری را تولید و به فروش برسانید.

مورد مهم دیگر مهارت های مدیریتی شما ، دانش کشاورزی و درک عمیق شما از بازار هدف تان است ، که میتواند موفقیت یا شکست شما را رقم بزند.

آموزش رایگان پرورش گل و گیاه

برای اینکه بتوانید کسب و کار تان در این حوزه را شروع کنید و در آن به موفقیت برسید، نیاز به آموزش ها مختلف در زمینه ی پرورش گیاه دارید ؛ شما میتوانید با انواع آموزش رایگان پرورش گل و گیاه که در اینترنت وجود دارد شروع کنید و در ادامه، در صورت نیاز، از مطالب پیشرفته تر استفاده کنید.

تبلیغات گل و گیاه

یکی از مهمترین موضوعاتی که میتواند به رشد کسب و کار شما کمک کند ، تبلیغات است؛ اگر در زمینه ی تبلیغات خوب عمل کنید، میتوانید به تمام پیش بینی های مالی که برای سال اول در نظر داشتید برسید، در غیر این صورت، کسب و کار تان با مشکل جدی و یا شکست مواجه خواهد شد.

در اینترنت جستجو کنید، متن های زیبا برای تبلیغات گل و گیاه را بخوانید ، از آژانس های تبلیغاتی کمک بگیرید، تا بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.