مهاجرت به آلمان

0

کشور آلمان با جمعیتی حدود ۸۳ میلیون نفر یکی از پرجمعیت ترین کشور های عضو اتحادیه شنگن میباشد . آلمان از سمت شمال با کشور دانمارک ، از سمت شرق با جمهوری چک و لهستان ، از سمت غرب با فرانسه و هلند و لوکزامبورگ و بلژیک و از سمت جنوب با کشورهای اتریش و سوئیس هم مرز است . این کشور همواره یکی از پر طرفدارترین مقاصد برای مهاجرت در بین ایرانیان می باشد.

image 8 jpeg

انواع روش های مهاجرت به آلمان:

ویزای کاری آلمان چیست؟

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که به‌شدت دچار کمبود نیروی کار به‌ویژه نیروی کار جوان است؛ از این‌رو اگر شما شغل مناسبی داشته باشید که از مشاغل پرتقاضا در کشور آلمان باشد، شانس بسیار زیادی برای کاریابی در آلمان خواهید داشت.

همان‌طور که احتمالاً خودتان هم اطلاع دارید، ویزای کاری آلمان روشی ساده‌ است که افراد زیادی آن را برای مهاجرت خودشان به آلمان انتخاب کرده‌اند.

شرایط کار در آلمان

آلمان به‌دلیل صنعت فناوری پر رونق خود مشهور است و افراد با حرفه‌های مختلف را از سراسر جهان جذب می‌کند. 

در یک قرارداد کار تمام وقت استاندارد ساعت کار به‌طور متوسط 36 تا 40 ساعت در هفته است. ساعات اداری معمولی در هفته ۹-۵ ساعت است. 

برترین شغل های آلمان

شغل‌های بسیار زیادی در آلمان وجود دارند که شما بتوانید در آن حیطه کار کنید، اما از مشاغل بسیار پرتقاضا در آلمان می‌توان مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات و نرم‌افزار، مشاغل مهندسی، مشاغل حسابداری و مالی، پرستاری و بهداشت و درمان را نام برد.

انواع ویزای کار آلمان

در واقع ویزای کاری آلمان نوعی اقامت به هدف اشتغالزایی می باشد. این نوع ویزا خود انواعی دارد:

  1. ویزای کار
  2. جاب سیکر
  3. آسبیلدونگ
  4. بلو کارت

هر کدام از این ویزاها برای دریافت شرایط خاص خود را دارا می باشند که متقاضیان می توانند با توجه به مهارتهت و توانایی های خود از بین آنها انتخاب کنند. شما می توانیر اطلاعات جامعی را در این زمینه در مقاله ویزای کاری آلمان به دست آورید.

بیشتر بدانیم: برای کسب اطلاعات در مورد قانون جدید مهاجرت کاری آلمان به این مقاله مراجعه نمایید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری آلمان:

به‌ طورکلی لازم است برای زندگی و کار کردن در آلمان شرایطی را داشته باشید. این شرایط براساس شغلی که قرار است شما در آلمان داشته باشید متفاوت است. از بین شرایط می توان به مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سابقه کاری اشاره کرد.

بازار کار در آلمان

بازار کار آلمان به افراد تحصیل‌کرده، یعنی با مدارک حرفه‌ای (مطالعات آکادمیک، آموزش حرفه‌ای) نیاز دارد. فرصت‌های خوبی برای افراد ماهر خارجی در مشاغلی وجود دارد که تقاضای بالایی دارند. در آلمان، تقاضای قابل توجهی برای مشاغلی مانند پرستار، پزشک، مهندس برق وجود دارد.

مهاجرت کادر درمان و پرستار به آلمان در بین ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

بیشتر بدانیم: برای کسب اطلاعات در مورد مهاجرت کاری به عمان به این مقاله مراجعه نمایید.

برای مهاجرت کاری به آلمان از کجا شروع کنم؟

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی را که برای مهاجرت کاری به آلمان نیاز دارید برایتان بازگو کنیم. همان‌طور که قبلاً هم به شما گفتیم مهاجرت کاری به آلمان کار بسیار پیچیده‌ای نیست و به‌سادگی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با خیالی راحت و آسوده برای مهاجرت و کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی یا همراه با آن اقدام و اقامت این کشور را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در حوزه مهاجرت به آلمان می‌توانید به موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان به شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ مراجعه کنید.

image 11

تحصیل در آلمان

به جرات میتوان گفت مهاجرت تحصیلی به آلمان از محبوب ترین روش های مهاجرتی در بین ایرانیان به شمار می آید که دلایلی همچون رایگان بودن آموزش ، سطح بسیار بالای علمی ، وجود بازار کار فراوان پس از تحصیل و بسیار موارد دیگر باعث این محبوبیت شده اند. به طور کلی شرایط سنی تحصیل در آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل از سن ۱۸ سال تا ۴۰ سال میباشد . امکان تحصیل به زبان آلمانی در تمامی مقاطع وجود دارد و حتی اگر شما دانش زبان انگلیسی دارید باید بدانید از کارشناسی ارشد به بالا امکان تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی هم وجود دارد . شرط معدل برای اخذ پذیرش تحصیلی بالای ۱۴ میباشد و تمامی دانشجویان بین المللی میتوانند شانس خود را برای تحصیل در این کشور امتحان کنند.

ویزای فریلنسری آلمان

در این ویزا کسانی که مایل به حضور در آلمان و کار و کسب درآمد هستند که فعالیتشان در قالب خوداشتغالی تعریف می‌شود می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند. نکته مهم اینجاست که متقاضی باید در نظر داشته باشد با این ویزا قادر به استخدام نیست و همچنین اجازه تاسیس شرکت ندارد. بلکه فقط می تواند آزادانه برای خودش کار کند. هرچند که این ویزا قابل تغییر است و اگر متقاضی بعد از یک سال مایل بود می تواند دسته بندی ویزای خود را به گونه های دیگر تغییر دهد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار فریلنسری آلمان چیست؟

ویزای فریلنسری آلمان به شغل ها و مهارت های به خصوصی محدود نشده است ولی با توجه به ماهیت این روش این نوع ویزا مناسب افرادی است که در رشته های فناوری اطلاعات،مشاوره، ترجمه و همچین افرادی که وب دولوپر هستند می باشد.

بیشتر بدانیم: برای کسب اطلاعات در مورد ویزای فریلنسری اسپانیا به این مقاله مراجعه نمایید.

آیا آلمان استارتاپ ویزا دارد؟

شاید باور پذیر نباشد، اما اصولا کشور آلمان هیچ کتگوری مهاجرتی با نام و یا حتی مشابه الگوهای استارتاپ ویزایی ندارد! برای اطمینان از این مهم کافیست که با مراجعه با سایت سفارت آلمان و یا سایت امور مهاجرتی کشور آلمان به جست و جو بپردازید تا مشاهده کنید که عبارت ویزای استارتاپ آلمان یک واژه و عبارت جعلی است. 

بیشتر بدانیم: برای کسب اطلاعات در مورد ویزای استارتاپ کانادا به این مقاله مراجعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با کارشناسان ما به شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ در تماس باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.