همایش ملی سرمایه‌گذاری کشاورزی برگزار می‌شود

0

به گزارش گزاری مهر، رضا بهراملو در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه بخش کشاورزی ۳۰ درصد از اشتغال و ۲۵ درصد از استان را تشکیل می‌دهد اظهار کرد: همایش ملی سرمایه‌گذاری کشاورزی با هدف جذب سرمایه‌گذار به امنیت غذایی منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی رویکرد پس از تولید محصولات زراعی، باغی، شیلات و دام و طیور است افزود: احداث و ایجاد واحدهای تولیدی در زیر بخش‌های کشاورزی ضایعات این بخش را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش ۲۰ درصدی ضایعات را به دنبال دارد به طوری که از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش ضایعات و به افزایش بیش از پیش رونق می‌انجامد.

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار در زیربخش‌های کشاورزی استفاده بهینه از محصولات است اضافه کرد: همایش ملی سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی کاربردی و در راستای رشد تولید و کاهش ضایعات است.

بهراملو با بیان اینکه بر اساس اطلس سرمایه‌گذاری، نقشه راه کشاورزی و سند آمایش سرزمین می‌توان احداث و ایجاد واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داد ادامه داد: این همایش با همکاری و همراهی استانداری همدان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، دانشکده کشاورزی با محوریت خانواده بزرگ جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان با تولید سالانه ۴.
۸ میلیون تن محصول یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی کشور است تصریح کرد: از همین رو توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد صنایع سورتینگ و بسته بندی از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری استان به شمار می‌رود که اشتغال پایدار به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، همایش ملی سرمایه‌گذاری را محور دانست و عنوان کرد: برپایی جشنواره جانبی تولیدات کشاورزی استان با محوریت صنایع کشاورزی، ‌ها، ، دام و طیور و شرکت‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های مدنظر برشمرد که همزمان با همایش برگزار خواهد شد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.