پیش‌بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع چهارمحال و بختیاری

0

به گزارش نگار مهر، سیروس بیک‌بکان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سیب‌زمینی یکی از محصولات اساسی و عمده در استان است.

وی افزود: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد به عنوان محصول ی استفاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در کشور است.

بیک‌بکان عنوان کرد: بذر سیب‌زمینی علاوه بر اینکه در چهارمحال و بختیاری مصرف می‌شود به استان‌هایی چون کرمان، بندرعباس، همدان، و اردبیل نیز صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال اجرای آن است، اجرای الگوی کشت است، از همین رو تلاش کرده است تا از ارقام میان‌رس سیب‌زمینی به جای نوع دیررس آنکه قبلاً استفاده می‌شد استفاده کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص زمان برداشت سیب‌زمینی در استان، اضافه کرد: این زمان به صورت معمول از اول مهرماه آغاز و تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد.

بیک‌بکان بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی احتمال بارندگی در سطح چهارمحال و بختیاری از نیمه مهرماه امسال وجود دارد از همین رو به کشاورزان توصیه می‌شود در صورتی که محصول سیب‌زمینی آن‌ها به اصطلاح رسیده است را برداشت کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های بروجن و شهرکرد به ترتیب رتبه اول تولید سیب‌زمینی را به خود اختصاص داده‌اند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.