پیش بینی برداشت ۱۵۵ میلیون شاخه گل نرگس در استان ایلام

0

به گزارش نگار مهر، حشمت عزیزان سرپرست جهاد استان ایلام ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت گل نرگس در استان ۵۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۵ میلیون شاخه گل از نرگس زارهای استان برداشت شود.

وی افزود: زمان برداشت گل نرگس از نرگس زارهای استان، حدود ۲ هزار نفر در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

سرپرست جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: گل نرگس در استان به دو صورت و آبی پرورش داده می‌شود که برداشت آن از مزارع آبی از نیمه دوم آذرماه آغاز و تاواخر دی ماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: نیاز آبی کم، برداشت آسان، نیاز بازار و کارخانه‌های فرآوری به فرآورده‌های این گل، توجیه ی و درآمدزایی برای بهره برداران از مزایای گل نرگس است.

عزیزان گفت: سطح زیر کشت گل نرگس در استان پانصد هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۵ میلیون شاخه گل از نرگس زارهای استان برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: گل نرگس در استان به دو صورت دیم و آبی پرورش داده می‌شود که برداشت آن از مزارع آبی از نیمه دوم آذرماه آغاز و تاواخر دی ماه ادامه دارد.

عزیزان عنوان کرد: نیاز آبی کم، برداشت آسان، نیاز بازار و کارخانه‌های فرآوری به فرآورده‌های این گل، توجیه اقتصادی و درآمدزایی برای بهره برداران از مزایای گل نرگس است.

وی بیان داشت، شهرستان‌های دره شهر، آبدانان و دهلران عمده‌ترین تولید کننده این گل اقتصادی در استان هستند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.