چگونه ارور کولر گازی ال جی را رفع کنیم؟

0

ارورهای کولر گازی ال جی به چه معنا هستند و چگونه ارور کولر گازی ال جی را رفع کنیم؟ امروزه با تعبیه سیستم های عیب یابی در کولرهای گازی و دیگر لوازم برقی خانگی، مصرف کننده ها ساده تر از قبل می توانند از لوازم استفاده کنند و با نمایش این کدهای خطا به دفترچه راهنما مراجعه کنند و به مشکل رخ داده در آن ها پی ببرند.

با این حال در صورتی که به دفترچه راهنمای کولر گازی ال جی خود دسترسی ندارید، می توانید با مطالعه این مقاله با چگونگی رفع کدهای خطا کولر گازی ال جی آشنا شوید.

چگونه ارور کولر گازی ال جی را رفع کنیم؟

چگونه ارور کولر گازی ال جی را رفع کنیم؟

پیش از هر چیز این را در نظر داشته باشید که با مشاهده این کدها می توانید به مشکل پی ببرید و خطاهای جزئی را با انجام چند کار ساده برطرف کنید اما در صورت عدم تخصص نباید به تعمیر کولر گازی خود بپردازید، چرا که ممکن است عدم توجه به این مسئله، خود موجب ضرر و زیان و مشکلات بیشتر در کولر گازی شود، بنابراین لازم است تا مشکلات جدی تر توسط تعمیرکار مجرب کولر گازی حل شوند.

چگونگی رفع ارور CH01 یا یک بار چشمک زدن LED سبز

این ارور نشانه وجود مشکل در سنسور هوای پنل داخلی سیستم سرمایشی و یا اتصالات آن می باشد که برای رفع آن لازم است عملکرد سنسور و اهم بررسی شود و در صورت نیاز تعویض گردد و یا اینکه اتصالات و سیم کشی ها بررسی شوند.

چگونگی رفع ارور CH02 یا دو بار چشمک زدن LED سبز

باز بودن سنسور هوای یونیت داخلی و یا مشکل در سیم کشی ها می توانند علت این ارور باشد که برای رفع آن اتصالات و سیم کشی ها، برد اصلی و سنسور و اندازه اهم باید چک شوند.

چگونگی رفع ارور CH05 و CH06 و یا ۵-۶ بار چشمک زدن LED سبز

همانند دو مورد قبلی، قطعی ارتباط کندانسور و پنل و اختلال در عملکرد سنسور لوله ورودی علت این ارور است و برای حل آن اهم سنسور و سیم کشی و برد اصلی باید بررسی شده و در صورت خرابی سنسور، تعویض گردد.

چگونگی رفع کد خطای CH10 یا یکبار چشمک زدن LED قرمز

دلیل این کد خطای کولر گازی LG وجود مشکل در موتور فن داخلی سیستم است که برای رفع آن لازم است موتور فن پنل داخلی بررسی شده و در صورت اتصالی یا سوختگی، تعمیر شود.

چگونه ارور کولر گازی ال جی را رفع کنیم؟

چگونگی رفع ارور CH12 و یا یک یا دوبار چشمک زدن LED قرمز

دلیل بروز این خطا عیب در سنسور میانی لوله دستگاه است که بازهم لازم است با الویت بررسی سنسور، برد اصلی، اتصالات و سیم کشی ها در دستور کار قرار بگیرد.

چگونگی رفع ارور CH21

این ارور که ممکن است در دستگاه کولر گازی شما با یکبار چشمک زدن LED سبز و دوبار LED قرمز خود را نمایش دهد، به علت بالا بودن ولتاژ DC، اتصالات نادرست کابل ها و یا قفل شدن کمپرسور رخ می دهد و برای رفع آن باید جریان لحظه ای در فازهای W، U و V یونیت خارجی را بررسی کرد، همچنین ایراد در عایق بندی هم می تواند دلیل دیگر بروز این ارور باشد.

چگونگی رفع ارور CH22

این ارور در دستگاه شما شاید با دو بار چشمک زدن LED های قرمز و سبز مشخص شود و به معنی کمتر بودن ولتاژ ورودی از اندازه واقعی و یا اختلال در برد اصلی می باشد که لازم است وضعیت فن و موتور فن پنل خارجی و ولتاژ بیرونی بررسی شود.

چگونگی رفع ارور CH23

و یا چشمک زدن LED سبز با تعداد سه بار و چشمک زدن LED قرمز با تعداد دوبار می تواند نشانه ای از ولتاژ پایین لینک DC و یا سوختگی برد باشد که باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

چگونگی رفع ارور CH26

ارور ذکر شده ممکن است با ۶ بار چشمک زدن LED سبز و ۲ بار چشمک قرمز خود را نمایش دهد و نشانه ای از قفل شدن کمپرسور، برد و یا فن یونیت است و برای رفع آن باید اتصالی سیم های کمپرسور چک شود و همچنین کمپرسور از نظر قفل شدگی بررسی شود، علاوه بر این ها اختللات فن بیرونی و عایق نیز می توانند دلایل دیگر این کد خطا باشند.

چگونگی رفع ارور CH29

این ارور نشانه بالا رفتن جریان ورودی به کمپرسور بوده که نیازمند بررسی توسط تعمیرکار مجرب می باشد.

ارور کولر گازی ال جی

چگونگی رفع ارور CH32

بالا رفتن دمای کمپرسور علت بروز این ارور است که نشانه ای از کمبود مبرد و یا مسدود شدن سیستم می باشد.

چگونگی رفع ارور CH40

اختلالات سنسور و یا بخش حسگر مدار برد می توانند خود را با این ارور به شما نمایش دهند که در ابتدا لازم است دستگاه را به مدت ۱۰ دقیقه از برق قطع کرده و مجدد دستگاه را روشن کنید و در صورت مشاهده مجدد با تعمیرکار کولر گازی ال جی تماس بگیرید.

چگونگی رفع ارور CH44

اختلالات در سنسور دما علت بروز این خطاست که همانند ارور CH40 باید با آن برخورد کرد.

چگونگی رفع ارور CH45

ایراد در سنسور لوله کندانسور علت این کد خطاست که وضعیت اتصالات کندانسور باید بررسی شوند.

چگونگی رفع ارور CH46

به طور معمول اتصالی در سنسور لوله مکش دلیل این ارور است که حل آن نیاز به بررسی تکنسین مجرب دارد.

چگونگی رفع ارور CH60

این ارور نشانه خرابی در برد کولر گازی بوده که لازم است ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه دستگاه را از برق جدا کنید و بعد مجدد دستگاه را روشن کنید و درصورت حل نشدن مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید.

چگونگی رفع ارور CH61

بالا رفتن دمای سنسور لوله کندانسور منجر به نمایش کد خطای CH61 می شود که مواردی همانند OverLoad، توقف و یا قفل شدن فن خارجی و یا عدم اتصالات صحبح با خرابی سنسور لوله کندانسور می توانند علت های آن باشند، در صورت نمایش این ارور موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی مقدار گاز مبرد
  • شیر انبساط الکترونیکی
  • شرایط فن بیرونی
  • قرارگیری سنسور کولر گازی

چگونگی رفع ارور CH62

دمای بالای برد هیت سینک علت نمایش این ارور است و شامل موارد اورلود، عدم نصب درست هیت سینک، توقف و یا قفل شدن فن بیرونی و اختلال در سنسور دمای برد می باشد که برای رفع آن، عملکرد فن بیرونی، سنسور دمای برد و اتصالات قسمت هیت سینک برد باید بررسی شوند و در صورت وجود مشکل تعمیر گردند.

رفع ارور کولر گازی ال جی

چگونگی رفع ارور CH65 کولر گازی کولLG

اتصالی در بخش سنسور هیت سینک می تواند علت بروز این کد خطا باشد که سنسور باید بررسی شود.

چگونگی رفع ارور CH67

این کد خطا نشانه عدم وجود سیگنال برگشتی از چرخش فن است که ممکن است به دلیل موارد ذیل رخ داده باشد:

  1. کانکتور فن از روی برد جدا شده باشد
  2. فن خارجی قفل شده باشد
  3. مدار سنجش کارکرد فن در برد دچار مشکل شده باشد
  4. موتور فن یا فیوز آن سوخته باشد

در صورت مشاهده ارور CH67 در کولر گازی ال جی دستگاه را به مدت ۱۰ دقیقه از برق جدا کنید، سپس آن را مجدد وصل کرده، دستگاه را روشن کنید و اگر مشکل حل نشده بود لازم است تا توسط تعمیرکار بررسی شود و مشکل حل شود.

چگونگی رفع ارور CO در کولر گازی LG

این علامت کد خطا نیست و نشانه ای از فعال شدن سیستم Auto Clean یا تمیزکردن خودکار می باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.