کاهش ۵ درصدی جرائم خشونت بار در استان اردبیل

0

یوسف خدادادی در گفت‌‎وگو با نگار مهر، با اشاره به کاهش پنج درصدی مراجعه به پزشک قانونی به دلیل کم شدن خشونت‌ها در سطح استان اردبیل گفت: امیدواریم با فرهنگسازی مناسب و ارتقای مهارت‌های ارتباطی، رفتاری و اجتماعی بتوانیم آسیب‌ها در این حوزه کاهش بدهیم.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در این استان بیشترین جرایم رخ داده در یک سال گذشته مربوط به جرایم مواد مخدر، خشونت، سرقت و دعاوی خانوادگی بوده که در این زمینه راهکارهای پیشگیرانه نیز به متولیان امر داده شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر جرایم مواد مخدر و اعتیاد که آسیب‌های جدی به همراه داشته، همچنان خشونت از نوع سبک و ساده رفتارهای اجتماعی را تهدید می‌کند و ضروری است برای کاستن از این امر فرهنگ گفت‌وگو و تقویت تعاملات و ارتباطات اجتماعی را فراهم کنیم.

خدادادی با بیان اینکه یک سوم پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی دعاوی خانوادگی است، افزود: در کنار طلاق به عنوان یک آسیب جدی، طرح دعاوی مهریه و نفقه نیز از دیگر آسیب‌ها و گرفتاری‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به ازای ۲۷ ازدواج، ثبت ۱۰ مورد طلاق را شاهد هستیم که یک رقم هشدارآمیز و قابل تأمل است که اگر به امر ترویج ازدواج آسان همراه با ارتقای مهارت ارتباطی زوجین و دقت و توجه در این حوزه اهتمام نداشته باشیم، قطعاً آسیب‌ها و تهدیدها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

احیای ۳۸ واحد تولیدی در سال «مهار تورم و رشد تولید»

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل حمایت از سرمایه‌گذاران را در بحث تولید و ایجاد اشتغال از سوی دستگاه قضا جز اولویت‌های اصلی برشمرد و اضافه کرد: ما جلسات حمایت قضائی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را برگزار می‌کنیم و سعی ما بر این است تا در هر جلسه به پرونده ۱۰ تا ۱۲ مورد از گله‌مندی و مطالبات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان توجه کرده و به آنها گوش دهیم.

خدادادی اصلی‌ترین عنصر پیشرفت و توسعه استان را تمرکز و توجه روی سرمایه‌گذاری و کاستن از موانع احتمالی عنوان کرد و ادامه داد: رشد تولید به ایجاد اشتغال و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر سرقت، اعتیاد، خشونت و… منجر شده و بستر تحکیم نظام خانواده را نیز فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: در سال گذشته مشکلات ۶۵۰ واحد تولیدی مورد رصد و پایش قرار گرفت که از تعداد یک‌هزار و ۴۰ مصوبه ستاد تسهیل و حمایت از تولید، جلوی تعطیلی ۳۸ واحد تولیدی گرفته شد تا زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم آید.

خدادادی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بحث ساختار شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز کمیسیون ماده ۱۰۰ ورود پیدا کرده و در شهرها و ها اجازه تغییر کاربری زمین‌های زراعی را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: به صورت جدی با ساخت و سازهای غیرقانونی برخورد و عملیات قلع و قمع انجام می‌شود و در این بخش بدون تبعیض در مناطق مختلف شهر جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده و با تخلفات نیز برخورد قانونی و بدون اغماض انجام می‌شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل کاهش جرایم را نیازمند اصلاح سیستم ی، فرهنگی، اجتماعی و حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: اگر قصد کاهش آسیب‌ها را داریم باید به شکل واقع‌بینانه در این حوزه ورود پیدا کنیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.