«کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند

0

کبری توکلی در گفت‌وگو با نگار مهر اظهار کرد: آفت کرم برگ‌خوار پاییزه با دامنه میزبانی وسیع، یکی از مهمترین و خسارت‌زاترین است که اخیراً حضور و بروز خسارت آن در مزارع ذرت استان مشاهده و تأیید شده و با توجه به قدرت تخریب این آفت نیاز است تدابیر لازم برای مبارزه با آن اندیشیده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد استان بوشهر گفت: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری باشد.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۹۰ هکتار از مزارع ذرت کشت شده استان در ۲ شهرستان عسلویه و که غالباً در مراحل ابتدایی رشد هستند به آفت ده شده و پیش بینی می‌شود سطح آلودگی به ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح پایش مزارع استان به خصوص مزارع ، ذرت و سبزی و صیفی ۶۵ هزار و ۱۳۰ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی تصریح کرد: با توجه به رفتار تهاجمی، قدرت پروازی، تولیدمثلی بالا و دامنه میزبانی گسترده این آفت نیاز است مدیریت بحران استانداری و همه نهادها متولی همکاری لازم در زمینه تأمین اعتبار و نهاده را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.