۹۵ درصد محصولات کشاورزی داراب به صورت مکانیزه کشت می شود

0

به گزارش گزاری مهر، حبیب الله فتحی با بیان اینکه کشت‌های حفاظتی یا کشت مستقیم در شهرستان داراب در سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ هکتار بوده است، گفت: در سال زراعی جاری کشت مستقیم در چهار هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی منطقه انجام شده که شامل سه هزار و ۲۰۰ هکتار پنبه، ۷۰۰ هکتار ذرت، ۷۰۰ هکتار ، ۱۰۰ هکتار جو و ۲۰ هکتار کلزا است.

این مقام مسؤول افزود: شهرستان داراب از نظر سطح زیر کشت به روش بی خاک‌ورزی با برخورداری از چهار هزار و ۷۲۰ هکتار حائز رتبه اول استان و کشور است.

وی با اشاره به اینکه در روش کشت مستقیم هیچ گونه نیازی به عملیات خاک ورزی شامل شخم زدن و استفاده از دیسک نبوده و کاری با فاصله گذاری مناسب، روی ردیف و بین ردیف انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین عمق کاشت و میزان بهم خوردگی خاک در عمق قابل کنترل است.

فتحی مزایای کشت به این روش را افزایش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میزان مصرف آب، افزایش نفوذپذیری خاک، کاهش تبخیر آب برشمرد و گفت: کاهش فشردگی خاک، نگهداری و افزایش مواد آلی خاک، تأثیر بر خواص ایی و بیولوژیک خاک، کاهش ساعت کار تراکتور و انرژی مصرفی، تولید محصول همراه با حفاظت از منابع تولید و کاهش هزینه‌های کارگری از دیگر مزایای کشت به روش بی خاک‌ورزی است.

وی بیان کرد: در شهرستان داراب ۹۵.
۵ درصد اراضی به روش مکانیزه با استفاده از بذرکار به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می‌رود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.