افزایش تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با شروع فصل تابستان

0

به گزارش نگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در امور اراضی شهرستان‌ها و افزایش میزان تغییر کاربری غیرمجاز با شروع فصل تابستان، اظهار داشت: بهترین گزینه و راهکار برای پایش اراضی و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی ها است.

وی گفت: دهیاران به‌عنوان بازوهای اجرایی در مناطق روستایی می‌توانند نقش بسزایی در پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و هم‌افزایی با کارکنان امور اراضی شهرستان ایفا کنند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی لرستان با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در ایجاد امنیت نقش بازدارنده دارد و یکی از اولویت‌های اصلی و کاری این یگان را سهیم کردن مردم و نقش‌آفرینی آنها در ارسال خبر و ایجاد فرهنگ حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی از طریق سامانه ارتباط مردمی (۱۳۱) سازمان امور اراضی کشور دانست.

سرهنگ مویدی، تعامل با دهیاران، شورای اسلامی روستاها و برگزاری جلسات در زمینه آشنایی هر چه بیشتر با قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی باهدف توجیه بهره‌برداران و یاری آنها در به‌حداقل‌رساندن ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اطراف و حاشیه روستاها را از دیگر برنامه‌های مؤثر در این زمینه اعلام کرد.

وی عنوان کرد: ایجاد تعامل و همکاری تنگاتنگ فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی با فرماندهی یگان‌های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط‌زیست، راه و شهرسازی از دیگر راهکارها در جهت جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.