نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

رویداد ۲۰۲۳ صنعت گردشگری اردبیل را متحول می‌کند

4370579

به گزارش نگار مهر، یاسر عبداللهی شامگاه چهارشنبه در جریان برگزاری دومین نشست کسب و کار صنعت گردشگری با کشورهای عضو اکو که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در قالب میزهای تخصصی، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش کشاورزی، صنعت، معدن و حوزه تجارت و گردشگری گرد هم آمدند تا تبادل نظر را با فعالان ی کشورهای عضو اکو در حاشیه نشست وزرا داشته باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری این نشست با همراهی گروه‌های کارشناسی و فعالان اقتصادی فرصتی را فراهم کرده تا استان اردبیل و ظرفیت‌های بی‌نظیر آن به ویژه در بخش گردشگری بیشتر معرفی شود تا یک حرکت تحولی و زیربنایی در این بخش اتفاق بیفتد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل برند این استان را در حوزه گردشگری آبدرمانی‌ها با خواص درمانی بی‌نظیر به همراه جاذبه‌های متنوع طبیعی و گردشگری اعلام کرد و گفت: از اردیبهشت ماه امسال که اردبیل به صورت رسمی فعالیت خود را در قالب پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو آغاز کرده ما نشست‌های منظم و مشترکی را با گروه‌های سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اکو و کشور چین انجام دا و قرار است بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ گردشگر چینی به مقصد استان اردبیل سفر خود را انجام دهند.

عبداللهی افزود: با تاکید استاندار اردبیل قرار است زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه احداث هتل پنج ستاره و مراکز پذیرایی و گردشگری متنوع در استان با همراهی سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظمی نیز آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این نشست که به بهبود کسب و کار و تسهیل‌گری در این فرآیند کمک خواهد کرد، در روزهای آینده بازدیدهایی را برای گروه‌های سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی در قالب ابنیه‌های تاریخی و آثار فاخر باستانی نظیر شهریری در مشگین شهر و سایر مجموعه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی در نظر گرفته شده که همه این فعالیت‌ها می‌تواند به تحول نظام اقتصادی کمک کند.

عبداللهی اضافه کرد: در بخش گردشگری و صنعت توریسم که به عنوان پردرآمدترین صنعت در دنیا مطرح است، می‌توان اهتمام جدی داشت تا حرکت تحولی بر اساس نظام اقتصادی سودمند و اشتغال پایدار به انجام برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: نشست وزرای کشورهای عضو اکو در اردبیل و سایر رویدادهای مشابه فرصتی استثنایی فراهم کرده تا ما بتوانیم در بخش گردشگری تحول مطلوبی را شاهد باشیم.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل