ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان

0

به گزارش نگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز یکشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی دلفان، اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی، باعث خردشدن زمین‌های و کاهش سطح تولیدات محصولات می‌شود و ناپایداری تولید و امنیت غذایی را به همراه دارد.

وی افزود: برای کمک به بخش کشاورزی و بهره‌برداران ضروری است مسائل و موانع قانونی را مورد بررسی دقیق قرار دهیم با کمک مجموعه نیروی انتظامی استان بیش از گذشته در صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییرات کاربری اراضی توسط سودجویان، مقابله کنیم.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان، افزود: واحدهای گشتی حفاظت از اراضی کشاورزی با همکاری عل بخش کشاورزی و نیروی انتظامی می‌توانند دستور توقف تغییر کاربری بدهند و از اجرای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قبل و حین انجام جلوگیری کنند.

سرهنگ مویدی با اشاره به نقش سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه ی استان در جبهه‌های مختلف، گفت: باتوجه‌به اینکه لرستان استانی با محوریت کشاورزی و دامپروری است، باید از اراضی کشاورزی به‌خوبی صیانت کنیم چرا که جایگاه کشاورزی و دامپروری در زندگی ما بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ بارانی فرمانده نیروی انتظامی دلفان نیز اظهار داشت: حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند تلاش همه دستگاه‌ها است و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دلفان در این مورد با یگان حفاظت امور اراضی استان همکاری کامل می‌کند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.