پیوست آموزشی ترویجی ویژه مرحله داشت در استان بوشهر ابلاغ شد

0

به گزارش نگار مهر، شهریار مرشدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیوست آموزشی ترویجی مرحله داشت طرح جهش تولید در ‌زارها با هدف پایداری و و بهره وری محصولات و دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک در استان ابلاغ شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از آغاز طرح تاکنون هزار و ۱۳۴ نفر از بهره برداران و کارشناسان پهنه در قالب کارگاه‌های آموزشی، روز مزرعه، دوره‌های ترویجی و ایجاد مزارع الگویی آموزش دیده‌اند که پیش بینی می‌شود با اجرای برنامه ابلاغی در مرحله داشت طبق پیوست ابلاغ شده تعداد هزار و ۲۸۰ نفر از بهره برداران و کارشناسان پهنه در قالب فعالیت‌های آموزشی ترویجی در جهت افزایش ضریب نفوذ دانش متناسب با اهداف و سیاست‌های طرح ابلاغی آموزش‌های لازم را سپری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت و بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز مزارع در دوره داشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم اهمیت به این موضوعات، کاهش چشم گیر عملکرد را به دنبال دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در همین راستا ۱۸ کارگاه آموزشی، توسط مدرسین خبره و با حضور محققین معین بمنظور کنترل به موقع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و افزایش عملکرد پیش بینی شده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.