کاروان‌های ترویجی الگوی کشت عازم روستاهای کردستان شدند

0

مهدی فتحی در گفت‌وگو با نگار مهر، اظهار داشت: کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی همزمان با سراسر کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری عازم های سنندج، بیجار، مریوان، کامیاران، سقز، دیواندره، بانه، قروه و سروآباد شد.

وی افزود: کاروان اعزامی به مریوان مواردی مانند کشت‌های جایگزین و جو، بیمه محصولات ، اصول صحیح نحوه کاشت و داشت کلزا و مزایای تناوب زراعی و کشت و توسعه گیاهان علوفه‌ای را ترویج می‌دهد.

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان به موضوع مطرح شده توسط این کاروان در سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در شهر کامیاران الگوی کشت قراردادی، جهش تولید و بیمه کشاورزی و در شهرستان سقز هم کاشت، داشت و برداشت گل محمدی، ترویج کلزا، کشاورزی حفاظتی و مدیریت کشت گندم آبی مطرح می‌شود.

فتحی تاکید کرد: آشنایی کشاورزان با اصول کاشت، داشت و برداشت گلرنگ ، آشنایی با ارقام و رعایت تناوب در مزارع ، کشت گلرنگ و گیاهان دارویی هم در مزارع شهرستان بیجار آموزش داده شد است.

وی اضافه کرد: همچنین کشت مستقیم گیاهان علوفه‌ای از جمله نخود علوفه‌ای، مبارزه با علف هرز ایساتیس و کاشت نخود انتظاری از موضوعات مطرح شده است.

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: تعداد ۴۰ کاروان ترویجی روز گذشته به تعدادی از مزارع روستاهای استان برگزار شد و ۴۰ کاروان هم امروز عازم شد تا موارد مشخص شده براساس نیاز هر منطقه را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.