اکوتوریسم زمینه رشد و توسعه اقتصادی سرعین را ایجاد می‌کند

0

داور داوردان در گفت‌وگو با نگار مهر، با بیان اینکه سرعین با داشتن پتانسیل‌های طبیعی و مناظر زیبا، به یک مقصد محبوب برای گردشگران اکوتوریستی تبدیل شده است، اظهار کرد: این نوع گردشگری مبتنی بر حفظ محیط زیست و ارتباط نزدیک با طبیعت است که باعث حفظ و توسعه منابع طبیعی و فرهنگ محلی می‌شود.

وی افزود: به پشتوانه اکوتوریسم، فعالیت‌های در سرعین این ظرفیت را دارا است که به نحوی تغییر کند تا حاکمیت محیط زیست و پایداری منابع طبیعی نمود بیشتری داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ادامه داد: گاهاً مشاهده می‌شود که کشاورزان محلی با ارائه خدمات گردشگری اکوتوریستی، به عنوان میزبان، از این فرصت بهره‌برداری کرده‌اند و از طریق فروش محصولات کشاورزی آورده ی بیشتری به دست آوردند که لازم است از این موضوع در سطح استانی حمایت‌های بیشتری شود.

داوردان بیان کرد: با توجه به زمینه رشد اکوتوریسم در سرعین، رونق هر چه بیشتر این موضوع منوط به پشتوانه تلاش‌های کشاورزان و مردم محلی و همچنین لزوم نگاه حمایتی بیشتر در جهت حفظ محیط زیست، توسعه پایدار اراضی کشاورزی و رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این روند به عنوان یک الگوی موفقیت‌آمیز در توسعه کشاورزی و گردشگری در الگوهای پیشران و تجربه‌های موفق محسوب می‌شود، گفت: همکاری‌ها مردم و مسئولان در این زمینه می‌تواند به رشد و توسعه پایدار شهرستان و بهبود شرایط اقتصادی مردم منطقه کمک شایانی بکند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کشاورزی محلی در سرعین علاوه بر تأمین نیازهای محلی، به بازارهای دیگر نیز عرضه می‌شوند و به و اشتغالزایی در این منطقه کمک می‌کنند.

استفاده از روش‌های کشاورزی ارگانیک در سرعین

داوردان با اشاره به استفاده روش‌های کشاورزی ارگانیک در سرعین افزود: کشاورزان محلی در سرعین، به طور گسترده از روش‌های کشاورزی ارگانیک استفاده می‌کنند به منظور تولید محصولاتی که بدون استفاده از سموم و های ایی تولید شده و در نتیجه برای مصرف‌کنندگان سالم و با کیفیت باشند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کودهای طبیعی مانند کودهای ازتی ارگانیک و کنترل و بیماری‌ها با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی مانند استفاده از حشره‌کش‌های طبیعی و تناوب کشت، از جمله عملکردهای کشاورزی ارگانیک در سرعین است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ادامه داد: همچنین در برخی موارد کشاورزان سرعین به فروش محصولات ارگانیک نیز می‌پردازند که از جمله آن می‌توان به تولید اشاره کرد که برای گردشگران از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و برای تولیدکنندگان محلی از نظر صرفه اقتصادی یک اشتغال پایدار را ایجاد می‌کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.