صادرات گل رز سیاه از ایران به سایر کشور ها

0

گل رز از زمان های بسیار ق در جهان وجود داشته و حتی می توان گفت گل رز قبل از پیدایش انسان ها روی کره خاکی می روییده. گل رز انواع مختلفی از رنگ ها را دارد، گل رز زرد، گل رز سفید، رز آبی، رز قرمز، رز سیاه و رنگ های دیگر که در اینجا صحبت ما روی گل رز سیاه است. گل رز سیاه بیشتر از هرجای جهان به صورت طبیعی در کشور ترکیه در یک ی خاص می روید و آن را سایر کشورها تهیه می کنند که خود بتوانند آن را تولید کنند و سود خوبی از صنعت گل رز سیاه نصیب آنها بشود. ایران نیز گل رز سیاه را هر ساله پرورش می دهد و به سایر کشورها صادر می کند.

گل رز سیاه از ایران به سایر کشور ها

گل رز سیاه را چگونه بکاریم؟

گل رز سیاه را چگونه بکاریم؟ انواع گل های رز در ایران وجود دارد که برخی به صورت طبیعی و بدون تغییر ژنتیک رنگ آنها ثابت و طبیعی است و برخی از گل های رز با استفاده از رنگ دانه ها و تغییر ژنتیک تغییر رنگ داده می شود. گل های رزی که بصورت رنگ طبیعی هستند، رز قرمز، رز سفید و رز مشکی. اما رز هایی که تغییر ژنتیک در آن ها اعمال می شود رز آبی، رز زرد و رز بنفش است.

کاشت بذر گل رز سیاه از دو طریق می شود، طریقه کاشت طبیعی آن زمانی است که چند هفته مانده تا آخرین سرمای زمستان که در دمای تقریبا ۱۵ درجه و طبق شرایط مساعد کاشته شود و دوم اینکه به صورت غیر طبیعی و با استفاده آب و نگهداری آن در یخچال می شود بذر را پرورش داد و آن را درون خاک بکارید.

ساقه گل رز سیاه چوبی است و از دیگر خصوصیات نهال گل رز سیاه این است که هر نهال گل رز سیاه فقط یک بار گل می دهد.

تصویری زیبا از یک بوته گل رز سیاه که سه شاخه گل رز مشکی بسیار زیبا کنار هم قرار دارند که گلبرگ های مخملی مشکی رنگ دارند و برگ های گل ها سبز رنگ است.

هدف صادر کنندگان گل رز سیاه

هدف صادر کنندگان گل رز سیاه گل رز سیاه در جهان به صورت خیلی اندک یافت می شود و به این دلیل که کاشت و نگهداری از این محصول بسیار سخت است، تولید کنندگان با هدف دسترسی به گل کمیاب آن را به سراسر جهان صادر می کنند و با بسیار بالایی که می فروشند سود زیادی نصیبشان می شود.

گل رز سیاه برای صادرات از شرایط خاصی برخوردار است و هرکس این نوع گل ها را می‌خواهد صادر کند باید طبق شرایط هوایی که به گل آسیبی نرسد آن را صادر کند.

شرایطی مانند سرد نگه داشتن گل و ساقه آن هنگام حمل و نقل، آبرسانی در هنگام حمل و نفل و بسیاری موارد دیگر که باید همه آنها رعایت شود تا گل رز سیاه به سلامت مسیر خود را طی کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.