حفظ عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به همت همگانی دارد

0

به گزارش نگار مهر، کامبیز پورطهماسی صبح شنبه در دومین همایش منابع طبیعی و مسؤولیت اجتماعی که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکدگان و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت عمل به مسوولیت‌های اجتماعی گفت: در حالی بحث از خراب شدن و آسیب دیدن بلوط‌های غرب با تغییر اقلیم می‌شود که بسیاری مواقع این بلوط زنده است اما امکان رویش و زیر آن وجود ندارد.

وی دلیل این امر را چرای دام و مواردی از این دست دانست و با بیان اینکه حفظ عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به همت همگانی دارد و همه باید کمک کنیم، تاکید کرد: نباید مسؤولیت را به سایر بخش‌ها بسپریم.
خواهش من این است که کمی دانشگاه و تحقیقات جهاد را به یکدیگر نزدیکتر و ارتباط آنها را بیشتر و به جای رقابت هم افزایی کنیم.
از این طریق می‌توانیم امور را سرعت ببخشیم و از کارهای تکراری پرهیز کنیم که این موضوع به تحقق اهداف مدنظر کمک می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت تولید و صنعت در کشور بیان کرد: در بسیاری مواقع که نیاز به مکان یابی یک صنعت است، بررسی می‌شود تا یک جای خالی در منابع طبیعی را بیابند و معتقد هستند که معارض ندارد، در واقع منابع طبیعی را معارض نمی‌بینند، در حالی که اگر زبان داشت، بیشترین معارض محسوب می‌شد؛ بنابراین لازم است نگاه ما به منابع طبیعی تغییر کند.

وی با اشاره به ایجاد حکمرانی توسط دانشگاه تهران و با تاکید بر اینکه بخش منابع طبیعی باید در آن جدی گرفته و آموزش‌های لازم ارائه شود، اظهار کرد: طبیعت، منابع طبیعی، ‌ها، مراتع، محیط زیست و دریاها همه برای استفاده بهینه در اختیار ما هستند و باید از آنها محافظت کنیم.
همه ما که در زمینه آموزش‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور فعالیت می‌کنیم، باید کمک‌های لازم را به عمل آوریم تا منابع طبیعی کشور هر روز وضعیت بهتری پیدا کند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.