دفتر امور خاک کشاورزی در استان سمنان راه اندازی شد

0

به گزارش نگار مهر، حسین شاهینی صبح شنبه در حاشیه افتتاح دفتر خاک استان سمنان در جهاد این استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از امروز دفتر امور خاک کشاورزی مدیریت آب و خاک استان مشغول به کار می‌شود، تاکید کرد: پیگیری قوانین و مقررات در حوزه امور خاک کشاورزی از محورهای کاری این دفتر است.

وی با بیان اینکه این دفتر با هدف پیگیری شناسایی چالش‌های پیش‌رو در حوزه خاک‌های کشاورزی راه اندازی شده است، افزود: این دفتر می‌کوشد تا راهکارهای مقابله با چالش‌های حوزه خاک را احصا کند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه هماهنگی برای انجام مطالعات خاک‌شناسی از جمله دیگر اقداماتی است که این دفتر صورت می‌دهد، گفت: تهیه نقشه‌های مدیریت پذیری خاک با هدف مدیریت پایدار خاک کشاورزی از دیگر وظایف دفتر امور خاک کشاورزی استان سمنان است.

شاهینی با بیان اینکه این دفتر تلاش دارد تا پیگیری آموزش کشاورزان و بهره‌برداران در زمینه راه‌های حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش را نیز دنبال کند، گفت: وجود تشکیلاتی رسمی و تخصصی در حوزه امور خاک کشاورزی در مجموعه با توجه به تهدیدات خاک و اهمیت خاک برای استان سمنان، نیاز ضروری بود.

به گزارش مهر، استان سمنان یکی از بالاترین نرخ‌های فرسایش و فرو نشست را در کشور به خود اختصاص داده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.