تولید غلات و حبوبات در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

0

به گزارش نگار مهر، سیروس بیک بکان صبح چهارشنبه در اولین همایش جهش تولید در ‌زارها در سال زراعی جدید، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه و رسالت کارشناسان طرح جهش تولید در دیم‌زارها انتقال دانش روز به کشاورزان این طرح است.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها مدیریت اصولی مزارع با علم روز برای است تا بتوان شاهد شرایط بهتری در مزارع دیم در خصوص مدیریت مزرعه و رشد تولید داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بهره‌برداری از آب‌های جاری و نزولات جوی در این طرح بسیار اهمیت دارد لذا با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌ها در سال زراعی جاری در پایان مهرماه و از اوایل آبان ماه لذا کارشناسان باید جهت ترغیب کشاورزان به تسریع در کشت پاییزه تلاش کنند.

بیک‌بکان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با اجرای این طرح میزان تولید غلات در استان ۱۸ درصد و ۱۲ درصد افزایش عملکرد در واحد سطح یافت.

وی خاطرنشان کرد: کشت علوفه و حبوبات دیم مرتبط با برنامه تناوب دیم در سال زراعی گذشته در چهارمحال و بختیاری محقق شد و جهش مطلوبی در دیم‌زارها اتفاق افتاد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان در سال زراعی گذشته (۱۴۰۲-۱۴۰۱) جز سه استان برتر کشور اعلام شد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.